تماس با ما :  09113586753

ساخت استخر در باغ

ساخت استخر در باغ

 

ساخت استخر در باغ؛ کاربردهای مختلفی دارد که رایج‌ترین آن‌ شنا کردن و تفریح است. طراحی استخر باغ نیاز به یک کار حساب شده و دقیق دارد.

آبی سازه با تجربه 15 ساله در طراحی و ساخت استخر باغی آمادگی دارد تا یک استخر باغ ارزان و باکیفیت را برای شما طراحی و نصب کند. هزینه ساخت استخر در باغ توسط تیم آبی سازه بسیار مناسب‌تر از دیگر شرکت‌ها است.

ساخت استخر در باغ را می‌توانید به یکی از شکل‌های زیر انجام دهید:

  1. استخر سرپوشیده (indoor)
  2. استخر روباز (outdoor)
  3. استخر داخل زمین یا توکار (inground)
  4. استخر روی زمین یا روکار (above-ground)

با توجه به نیاز و بودجه خود می‌توانید ابعاد و نوع طراحی استخر باغ خود را انتخاب کنید. برای دریافت مشاوره و سفارش ساخت استخر در باغ می‌توانید با شماره 09113586753 در تماس باشید.

خیلی از افراد این سوال را از ما می‌پرسند که بهترین روش ساخت استخر در باغ چه روشی است؟ ساخت استخر در باغ را می‌توان به 4 روش زیر انجام داد:

  • ساخت استخر در باغ بر روی زمین
  • ساختن استخر در باغ داخل زمین
  • ساخت استخر روباز در باغ
  • ساخت استخر سرپوشیده در باغ

هر کدام از این 4 روش، مزایا و معایب خاص خود را دارند. بر اساس نیاز خود و شرایط باغ خود می‌توانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

در ادامه هر یک از روش‌ها را بررسی می‌کنیم.

  • ساخت استخر در باغ روی زمین

ساخت استخر در باغ روی زمین یا روکار بهترین روش برای ساخت استخر باغ ارزان است.

استخر باغی روکار شاید از نظر ظاهری زیبا نباشد اما این ممکن برای خیلی از افراد در الویت نباشد.

ساخت استخر باغ روی زمین و به شکل روکار باعث می‌شود که کثیفی و گرد و خاک بیشتری داخل استخر ریخته شوند. این می تواند تمیز کردن آن‌ها را دشوارتر کند.

از معایب دیگر استخرهای روکار یا above ground می‌توان به ایمنی کمتر آن‌ها اشاره کرد. به دلیل اینکه روی زمین قرار دارند، از لحاظ ساختاری استحکام و دوام بالایی ندارند.

 

ساخت استخر در باغ روی زمین

 

  • ساخت استخر در باغ داخل زمین 

ساخت استخر در باغ درون زمین یا توکار هزینه بیشتری نسبت به استخرهای روی زمین و روکار خواهد داشت.

استخر درون زمین ظاهری بسیار زیبا دارد و جذابیت فوق العاده‌ای به باغ و ویلای شما می‌دهد.

از مزیت‌های دیگر ساخت استخر باغی توکار، داشتن استحکام و مقاومت بالای آن است. استخرهای توکار به دلیل قرارگیری در درون زمین، ماندگاری زیادی دارند.

برای انتخاب طرح استخر باغ توکار در مقایسه با استخر باغ روکار آزادی عمل بیشتری دارید. اما همان‌طور که گفتیم به دلیل هزینه بیشتر، شاید بهترین گزینه برای همه نباشد. 

 

ساخت استخر در باغ داخل زمین

 

  • ساخت استخر روباز در باغ

ساخت استخر روباز در باغ چه به شکل توکار باشد و یا روکار، نسبت به حالت سرپوشیده قیمت کمتری دارند. ساخت استخر روباز در یک باغ این مشکل را دارد که حریم خصوصی شما را کاملاً حفظ نمی‌کند.

استخر باغی روباز، سریعتر کثیف می‌شود و نگهداری آن هم به زمان و هزینه بیشتری نیاز خواهد داشت.

در باغ به دلیل وجود درختان، شاخ و برگ آن‌ها با وزش باد به داخل استخر می‌افتد. در صورتی که حالت سرپوشیده این مشکل را ندارد.

اگر قصد شنا کردن دارید و در یک شهر سردسیر هستید، استخر در باغ روباز برای شما مناسب نخواهد بود. اما اگر در استان‌های گرم‌تر هستید و مشکلات اشاره شده در بالا را می‌توانید مدیریت کنید، ساخت استخر در باغ روباز برای شما انتخاب بسیار ایده‌الی است.

 

ساخت استخر روباز در باغ

 

  • ساخت استخر سرپوشیده در باغ

ساخت استخر سرپوشیده در باغ می‌تواند باغ شما را کاملا متحول کند. ساخت استخر در باغ سرپوشیده هزینه بیشتری برای شما خواهد داشت.

اما قطعاً امکانات بیشتری نیز خواهید داشت. ساخت استخر سرپوشیده چه در باغ و چه در داخل ویلا و ساختمان، باعث می‌شود در هر زمان و هر آب و هوایی بتوانید از استخر خود استفاده کنید.

از دیگر مزیت‌های ساخت استخر سرپوشیده در باغ، کمتر کثیف شدن آن‌ها است. دیگر نگران ریختن شاخ و برگ درختان داخل آن نخواهید بود.

حفظ طولانی‌تر گرمای آب نیز از دیگر مزیت‌های ساخت استخر سرپوشیده در باغ است. به همین دلیل در این مدل از استخرها، آب استخر سریعتر گرم خواهد شد و گرمای خود را هم برای زمان بیشتری حفظ کند.

 

ساخت استخر سرپوشیده در باغ

به طور کلی هزینه ساخت استخر در باغ را می توان به شکل زیر برآورد کرد:

  • قیمت بدنه استخر : از 40 میلیون تا 33 میلیون تومان
  • هزینه نصب و گودبرداری: 30 تا 50 میلیون
  • هزینه ابنیه و نیروی انسانی: 15 تا 30 میلیون تومان
  • هزینه آپشن ها (اختیاری): 20 تا 60 میلیون تومان
  • هزینه سیستم گرمایش: 30 تا 50 میلیون تومان
  • هزینه حمل استخر: 5 تا 10 میلیون
  • نکته 1: در ساخت استخر های روکار داخل باغ گودبرداری انجام نمی شود و هزینه ای پرداخت نخواهید کرد.
  • نکته 2: قیمت بدنه استخر با توجه به ابعاد و طرح آن تعین می شود.
  • نکته 3: قیمت های بالا برای استخرهای آماده است که هزینه کمتری در مقایسه با دیگر استخرها دارند.

هزینه ساخت استخر در باغ یکی از مهمترین فاکتورها برای کسانی است که قصد ساخت استخر باغ را دارند. برای تخمین هزینه ساخت استخر در باغ، در ابتدا باید نوع استخر را از بین استخر فایبرگلاس، استخر بتنی و یا استخر وینیل لاینر انتخاب کنید.

استخر فایبرگلاس امروزه بهترین روش برای ساخت استخر داخل باغ است.

استخرهای فایبرگلاس علاوه بر قیمت مناسب، بسیار پرکاربرد هستند. حتی برای باغبانی و کشاوری نیز می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

طراحی و نصب استخر فایبرگلاس در باغ، یکی از خدماتی است که ما در شرکت آبی سازه ارائه می‌کنیم. آبی سازه یک تولید کننده استخرهای پیش ساخته فایبرگلاس سفارشی با سابقه درخشان در ایران می‌باشد. قیمت استخرهای فایبرگلاس ما از 40 میلیون تومان شروع و تا بالای 150 میلیون تومان هم می‌رسد.

بر اساس نیاز و بودجه خود می‌توانید سفارش دهید. طبیعی است که نیازهای هر مشتری با بقیه تفاوت دارد. این تفاوت در اندازه و طرح بسیار زیاد است.

به همین دلیل ما طرح‌ها و اندازه‌های کاملاً سفارشی داریم. تصویر زیر ساخت استخر باغی در ساری می‌باشد که توسط شرکت آبی سازه طراحی و اجرا شده است.

ابعاد استخر 5×2.5 متر و با عمق 1.5 متر می‌باشد. این استخر در ارتفاع تقریبا 35 متری از زمین نصب شده است.

برای دریافت مشاوره و سفارش می‌توانید با شماره 09113586753 در تماس باشید.

ساخت استخر در باغ توسط شرکت آبی سازه
ساخت استخر در باغ توسط شرکت آبی سازه

عوامل موثر بر هزینه ساخت استخر در باغ

علاوه بر طرح و ابعاد استخر که در هزینه ساخت استخر در باغ بیشترین تاثیر را دارند، موارد دیگری نیز مهم هستند. از جمله:

  • گودبرداری و حفاری
  • حمل و نقل
  • نصب تجهیزات ضروری

این نکته را هم باید در نظر بگیرید که موارد اشاره شده در بالا، بخشی از تجهیزات اصلی استخر هستند. هزینه ساخت استخر باغ در صورتی که بخواهید آپشن‌ها را هم اضافه کنید، افزایش خواهد یافت. از جمله این آپشن‌ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. سیستم گرمایش آب جهت گرم کردن آب استخر (پمپ حرارتی، کلکتورهای خورشیدی، مبدل های حرارتی و غیره)
  2. کاور استخر جهت حفاظت از استخر در برابر نور خورشید و همچنین جلوگیری از اتلاف گرما

با انتخاب آبی سازه، ما صفر تا صد ساخت استخر در باغ را برای شما انجام می‌دهیم. تمام اطلاعات لازم را قبل از شروع ساخت استخر دریافت خواهید کرد. جهت هماهنگی با شماره 09113586753 تماس بگیرید.

ساخت استخر در باغ صفر تا صد توسط آبی سازه
ساخت استخر در باغ صفر تا صد توسط آبی سازه

هزینه نگهداری از استخر باغ

استخرهای باغی هم مانند سایر استخرها، نیاز به نگهداری دارند. زمانی که تصمیم به ساخت استخر در باغ گرفتید، بهتر است که هزینه نگهداری از آن را هم در نظر داشته باشید. این کار باعث می‌شود که همه جوانب را از قبل پیش‌بینی کرده باشید.

برای اینکه آب استخر داخل باغ همیشه تمیز باشد و استفاده از آن خطری برای پوست و بدن شما نداشته باشد، به برخی مواد از جمله کلر (یا دیگر ضدعفونی کننده‌ها) و آنتی جلبک‌ها نیاز خواهید داشت.

حتما در استفاده از این مواد شیمیایی دقت کافی را داشته باشید تا به استخر شما آسیبی نرسد.

بررسی هفتگی میزان pH  آب استخر نیز باعث می‌شود، میکروب‌ها و باکتری‌های موجود در آب را سریعتر شناسایی کنید. این بررسی را می‌توانید با کیت‌های مخصوص به راحتی انجام دهید.

علاوه بر تمیز بودن دائم آب استخر، باید خود استخر نیز را نیز تمیز کنید. کف و بدنه استخر باغ را می‌توانید با برس‌های مخصوص و همچنین جاروبرقی تمیز کنید.

هزینه نگهداری از استخر در باغ مقدار ثابتی نیست به موارد اشاره شده در بالا بستگی دارد.

اگر از سیستم گرمایش استفاده کنید، قطعاً هزینه نگهداری آن بیشتر خواهد شد. اگر از استخر فایبرگلاس در مقایسه با استخر بتنی استفاده کنید، قطعاً هزینه کمتری برای نگهداری آن پرداخت خواهید کرد.

نگهداری از استخرهای داخل باغ

هزینه ساخت استخر سرپوشیده در باغ

برای ساخت استخر سرپوشیده در باغ حداقل باید 130 میلیون تومان هزینه کنید. این هزینه با توجه به عوامل مختلف تعیین می‌شود.

هزینه ساخت استخر در باغ با توجه نوع استخر، شرایط گودبرداری مکان نصب و آپشن‌های آن تعیین می‌شود. ساخت استخر در باغ هزینه خیلی زیادی ندارد و همه می‌توانند در باغ خود یک استخر باغی زیبا داشته باشند.

اگر بخواهید استخر سرپوشیده در باغ بسازید، هزینه ایجاد فضای سرپوشیده به هزینه کلی آن اضافه می‌شود. استخرهای سرپوشیده باعث می‌شوند که آب استخر دیرتر سرد شود و زباله نیز در داخل استخر نریزد.

ابعاد استخر، اندازه ارتفاع سقف و نوع ساخت آن در هزینه ساخت استخر سرپوشیده یا indoor در باغ تاثیر دارند. بر اساس آن چه که نیاز دارید، انتخاب کنید.

هزینه ساخت فضای سرپوشیده برای استخر باغ از 50 میلیون تقریباً شروع و بسته به اندازه و نوع آن به  120 میلیون هم می‌تواند برسد.

طبق آنچه که در بالا گفتیم هزینه ساخت استخر در باغ به نوع استخر، ابعاد آن، نحوه نصب، آپشن‌ها و سقف‌دار با بدون سقف بودن بستگی دارد. برای اینکه قیمت دقیق را به شما بگوییم باید جزئیات را از شما دریافت کنیم. برای این کار می‌توانید با شماره 09113586753 تماس بگیرید تا برآورد دقیقی از هزینه ساخت استخر باغ به شما بدهیم.

قوانین ساخت استخر در باغ

1) زمین باید صاف و هموار باشد

اولین قانون ساخت استخر در باغ، مسطح بودن زمین محل نصب استخر است. نصب استخر باغ بر روی تپه و زمین ناهموار مشکلات ایجاد می‌کند. برای انتخاب محل ساخت استخر داخل باغ، باید این نکته را در الویت خود قرار دهید. خب این سوال ایجاد می‌شود که اگر استخر بر روی زمین‌های غیرمسطح و دارای شیب ساخته شود چه اتفاقی می‌افتد؟

اگر استخرهای باغی بر روی زمین ناهموار ساخته شوند، با پر شدن استخر، تعادل استخر از بین می‌رود و به آن آسیب وارد می‌شود. در واقع آب در یک سمت استخر از طرف دیگر بیشتر است. این تعادل استخر و تمام تجهیزات را برهم می‌زند.

همچنین شیب‌دار بودن کف استخر، در شناگران احساس بدی به وجود می‌آورد. این یکی از مهمترین قوانین ساختن استخر در باغ است.

2) مکان ساخت استخر باید آفتاب‌ خور، دور از درختان و تیرهای برق باشد

انتخاب موقعیت مناسب نصب استخر در باغ یکی دیگر از قوانین ساخت استخر باغ است. برای این کار سه عامل زیر باید در رعایت شوند:

  • نور خورشید: باید فضایی از باغ جهت نصب استخر در نظر گرفته شود که آفتاب خور باشد. این کار علاوه بر گرم کردن سریعتر آب استخر، استراحت کنار استخر را دلپذیرتر می‌کند.
  • درختان: استخرهای باغی تا جایی که امکان دارد نباید در کنار درختان ساخته شوند. ساخت استخر در کنار درخت باعث کثیفی سریعتر و بیشتر آن خواهد شد.
  • امنیت: امنیت عامل بسیار مهمی است. استخرهای داخل باغ نباید در زیر دکل‌های برق، نزدیک ترانس‌ یا ترانسفورماتور و کابل‌های مخابراتی ساخته شوند.

3. زمین زیر استخر باید آماده شود

زمینی که استخر روی آن نصب می‌شود، باید آماده شود. همچنین باید تحمل وزن استخر پر از آب و افراد داخل آن را داشته باشد. معمولا در زمان ساخت استخر، بدنه آن‌ها به یک دال یا کف بتنی متصل می‌شود تا استحکام آن افزایش یابد. این از جمله قوانین ساخت استخر در باغ است که در همه شرایط باید اجرا شود.

مراحل ساخت استخر در باغ

ساخت استخر در باغ امروزه بسیار رایج شده است. اگر باغ در فضای باز دارید که آفتاب خور خوبی دارد، ساخت استخر باغ در آن یک آپشن جذاب است.

آبی سازه با تجربه بیش از 15 سال در ساخت استخرهای داخل باغ و باغ ویلا، در زمان کم و با قیمت مناسب یک استخر باغی لوکس را برای شما راه‌اندازی می‌کند.

برای ساختن استخر در باغ داخل زمین و یا روی زمین باید چند مرحله مختلف انجام شود که عبارتند از:

  1. مشخص کردن هدف
  2. انتخاب ابعاد استخر
  3. انتخاب جنس استخر
  4. انتخاب مکان ساخت استخر
  5. گودبرداری
  6. زیرسازی
  7. نصب بدنه استخر
  8. نصب سیستم برق و لوله کشی
  9. اضافه کردن آپشن‌ها
  10. تست نهایی

این مراحل برای ساخت استخر در باغ داخل زمین است. جهت ساخت استخر در باغ روی زمین بعضی از مراحل مانند گودبرداری حذف می‌شود. در ادامه این مراحل را بیشتر بررسی می کنیم.

1- هدف از ساخت استخر در باغ را مشخص کنید.

در آبی سازه ما هیچ محدودیتی از نظر اندازه استخر، طرح استخر، متریال ساخت استخر و غیره نداریم. در واقع ما سفارشی سازی کامل انجام می‌دهیم. چیزی که در کمتر شرکت تولید کننده استخری در ایران وجود دارد.

با وجود این، به شما توصیه می‌کنیم که هدف خود از ساخت استخر در باغ مشخص کنید. قبل از سفارش ما با شما در این مورد صحبت خواهیم کرد. این که بدانید از استخر باغ برای چه کاری و چگونه استفاده خواهید کرد، در انتخاب ابعاد و طرح استخر مشکل کمتری خواهید داشت.

2- ابعاد و شکل استخر در باغ

در گام بعدی باید ابعاد و نوع استخر باغی را تعیین کنید. از نظر اندازه 3 دسته زیر قابل انتخاب هستند:

  1. ساخت استخر کوچک در باغ
  2. ساخت استخر متوسط در باغ
  3. ساخت استخر بزرگ در باغ 

انتخاب ابعاد استخر کاملا بستگی به شما دارد. اگر می‌خواهید فضای استراحت بیشتری داشته باشید، یک استخر با ابعاد بزرگتر انتخاب کنید.

اگر هزینه برای شما مهم است، باید استخرهای با ابعاد کوچکتر را انتخاب کنید. اگر همراه با استخر می‌خواهید یک جکوزی متصل، فضایی برای آفتاب گرفتن و یا یک آلاچیق و سایبان داشته باشید، باید آن‌ها را هم در انتخاب ابعاد استخر در نظر بگیرید. مقاله انتخاب ابعاد مناسب استخر اطلاعات کاملی در این زمینه به شما خواهد داد.

طرح استخرهای باغی هم بسیار متنوع است که بر اساس نیاز و سلیقه خود می‌توانید انتخاب کنید. طرح‌هایی که برای استخرهای داخل باغ طرفداران زیادی دارند عبارتند از:

  • طرح مستطیلی
  • طرح بیضوی
  • طرح آزاد
  • طرح کیدنی
  • طرح کلاسیک
  • طرح جکوزی استخر

3- انتخاب نوع استخر در باغ

مرحله سوم ساخت استخر در باغ، انتخاب نوع استخر است. استخرهای در باغ از متریالی مانند فایبرگلاس، بتن و وینیل ساخته می‌شوند.

استخر پیش ساخته فایبرگلاس قیمت مناسب‌تری دارد و خیلی سریعتر نصب می‌شود. مشکلی که استخر های پیش ساخته فایبرگلاس داشتند، محدود بودن طرح و اندازه آن‌ها بود که در آبی سازه این مشکل به طور کامل برطرف شده است.

ساخت استخر بتنی در باغ هزینه بیشتری در مقایسه با دو مدل دیگر دارد. علاوه بر این، نگهداری کردن از آن به هزینه بیشتری نیاز دارد.

استخرهای وینیل لاینر جهت ساخت در باغ توصیه نمی‌کنیم. این استخرها آسیب پذیری زیادی دارند و به دلیل شرایط موجود در هوای آزاد احتمال آسیب دیدن آن‌ها بسیار بالا است.

4- بررسی مکان ساخت استخر در باغ

پس از این که ابعاد و نوع استخر باغ خود را مشخص کردید، باید مکان ساخت آن را تعیین کنید. اگر فضای باغ شما بزرگ باشد، در انتخاب ابعاد استخر محدودیت نخواهید داشت. 

مکان ساخت استخر در باغ باید به گونه‌ای باشد که علاوه بر دسترسی آسان به آن، حریم خصوصی شما نیز حفظ شود. نکات فنی دیگری مانند دور بودن از خطوط مخابرات، هموار بودن مکان، نبود درخت و … نیز در انتخاب مکان مناسب نقش دارند.

5- گودبرداری

با شروع گودبرداری، مراحل ساخت استخر در باغ در این مرحله وارد بخش اجرایی می‌شود. در صورتی که بخواهید از استخر باغ روکار استفاده کنید، گودبرداری نیاز نخواهید داشت. ما در آبی سازه، کار گودبرداری به شکل صفر تا صد انجام می‌دهیم. 

مرحله گودبرداری در ساخت استخر در باغ

مرحله گودبرداری در ساخت استخر در باغ

6- زیرسازی

پس از گودبرداری محل نصب استخر، کار زیرسازی شروع می شود. در این مرحله سطح زیر استخر کاملا آماده می شود. زیرسازی اصولی و درست تضمین کننده دوام  و استحکام استخر در طولانی مدت است. 

مرحله زیرسازی در ساخت استخر در باغ

مرحله زیرسازی ساخت استخر در باغ

7- قرار دادن بدنه استخر

برای نصب استخر آماده در باغ پس از گودبرداری مکان، استخر از شرکت با کامیون منتقل و در مکان نصب می شود. اما اگر استخر بتنی در باغ بخواهید راه اندازی کنید، برای نصب باید آرماتوربندی و بتن ریزی انجام بگیرید. به کمک جرثقیل استخر پیش ساخته در محل گودبرداری شده قرار می‌گیرد.

قراردادن بدنه استخر آماده در محل گودبرداری شده جهت ساخت استخر در باغ

قراردادن استخر آماده در محل گودبرداری شده جهت ساخت استخر در باغ

8- سیستم برق و لوله کشی استخر

پس از نصب بدنه استخر در باغ، باید سیستم لوله کشی و برق آن انجام شود. مراحل ساخت استخر در باغ باید به شکل دقیق و درست اجرا شوند. سیستم برق و سیم کشی استخر بسیار مهم است.

پس از انجام این کار باید فاصله بین بدنه استخر و محل گودبرداری شده (در صورت ساخت استخر در باغ به شکل توکار) با متریال مناسب پر شود. این متریال بر اساس شرایط زمین تعیین می شوند. ماسه و سنگ ریزه بیشترین کاربرد را دارند.

9- افزودن آپشن ها

برای استخر باغ خود می‌توانید آپشن های مختلفی داشته باشید. اگر قصد گرفتن مهمانی های شبانه خصوصی دارید، سیستم نورپردازی برای شما نیاز است. اگر می‌خواهید آب استخر در زمستان گرم شود، سیستم گرمایش این کار را انجام می‌دهد. 

آپشن ها بسیار متنوع هستند و بر اساس نیاز و بودجه خود آن‌ها را به استخر در باغ خود اضافه کنید. مهمترین آپشن ها عبارتند از:

  • سان بد
  • سیستم گرمایش
  • آبنماها
  • سرسره 
  • حباب سازها
  • تخته شیرجه
  • فواره ها
  • نورپردازی

10- بررسی نهایی

مراحل ساخت استخر در باغ تقریبا به پایان رسید. محوطه سازی و چیدمان اطراف استخر نیز با هماهنگی شما انجام می شود. پس  از تمام شدن مراحل قبلی باید بررسی نهایی انجام شود.

بررسی نهایی از تمام بخش های استخر صورت می گیرد تا استخر در باغ آماده استفاده شود. در صورت مشاهده ایراد، به شکل کامل باید از بین برود و دوباره بررسی انجام شود.

ساخت استخر در باغ ارزان

ساخت استخر در باغ ارزان می تواند به چند روش انجام شود.

  • راه حل اول ساخت استخر در باغ ارزان، این است که از نوع روکار سفارش دهید. ساخت استخر در باغ به شکل روکار است که باعث می شود هزینه گودبرداری حذف شود. حذف گودبرداری هزینه نیروی کار و زمان نصب را هم کاهش می دهد. استخر در باغ روکار را به راحتی می توانید جابجا کنید. اگر بخواهید آن را به یک قسمت دیگر از باغ ببرید خیلی راحت قابل انجام است و هزینه زیادی ندارد.
  • راه حل دوم برای ساخت استخر در باغ ارزان این است که استخر با ابعاد کوچکتر را انتخاب کنید. این طبیعی است که همه دوست دارند ابعاد استخرشان بزرگ باشد اما شاید اصلا نیاز به آن نداشته باشید.
  • راه حل سوم برای ساخت استخر در باغ ارزان این است که سیستم گرمایش را سفارش ندهید. سیستم گرمایش هزینه نسبتا بالایی دارد و اگر واقعا به آن نیاز ندارید می توانید آن را درخواست ندهید.

می توانید همه موارد با هم ترکیب کنید. این بستگی به نیاز و بودجه شما دارد. در هنگام سفارش ما راهنمایی های لازم را به شما خواهیم داد.

به این نکته حتما توجه داشته باشید که ما در آبی سازه استخر را با بهترین کیفیت و متریال طراح و تولید می کنیم و به هیچ وجه کیفیت برای پایین آوردن قیمت آن کاهش نمی دهیم. راه حل های بالا مربوط به کیفیت استخر و متریال آن نمی باشد.

دلایل ساخت استخر در باغ

همه صاحبان باغ دوست دارند از باغ خود بهترین استفاده را داشته باشند. کارهای مختلفی می توانید در باغ خود انجام دهید اما ساخت استخر یک انتخاب فوق العاده است. اصلا ساخت استخر در باغ خود را در نظر گرفته اید؟

ساخت استخر در باغ به شما این امکان را می دهد که هر زمان دوست داشته اید با خانواده خود یک مهمانی خصوصی داشته باشید. مزیت های ساخت استخر در باغ عبارتند از:

  • خنک شدن در گرما
  • زیبایی باغ
  • افزایش قیمت باغ
  • استفاده بهینه از باغ
  • فضای سرگرمی و آموزش شنا
  • کسب آرامش و ریلکس کردن
  • امکانات بیشتر در باغ

در ادامه به برخی از جنبه های ساخت استخر در باغ اشاره خواهیم کرد.

1- ساخت استخر در باغ یک راه حل عالی برای خنک شدن در گرما است

زندگی در شرایطی که هوا گرم و آفتاب سوزان است به شدت سخت و کلافه کننده می شود. در این شرایط هیچ راهی ندارید جز این که زیر باد کلر و در داخل خانه بشینید.

ساخت استخر در باغ یک انتخاب سومی را به شما می دهد. برای در امان ماندن از گرما می توانید در استخر باغ خود شنا کنید. زمان که درجه هوا بسیار بالا است، دیگر به راحتی نمی توانید به بیرون بروید. شنا کردن در استخر داخل باغ می تواند تحمل این گرما را بسیار آسان کند.

2- ساخت استخر در باغ ظاهر باغ شما را جذاب می کند

ساخت استخر در باغ باعث می شود که باغ شما واقعا زیبا به نظر برسد. استخر در باغ یک مکان عالی برای مهمانی گرفتن خصوصی است و باعث می شود که از باغ یک استفاده مفید بکنید.

استخر در باغ شکل ظاهری باغ را کاملا ارتقا می دهد. راه اندازی استخر به شما دلیلی برای سر زدن به باغ می دهد تا مطمئن شوید که چیزی به هم نریخته باشد.
استخر در باغ هم مانند دیگر استخرها باید تمیز شود. زمانی که می خواهید استخر در باغ خود را تمیز کنید، می توانید قسمت های دیگر باغ خود را نیز مرتب کنید. نگران نباشید، نگهداری و تمیز کردن استخر در باغ بسیار راحت و بی دردسر است.

3- ساخت استخر در باغ و ویلا باعث افزایش ارزش دارایی شما می شود

همه دوست دارند که ارزش دارایی خود را بیشتر کنند. راه های مختلفی هم برای این کار انتخاب می کنند. برای صاحبان باغ و باغ ویلا، یکی از راه حل های افزایش قیمت باغ و دارایی آنها، ساخت استخر داخل آن می باشد.

ساخت استخر در باغ ویلا بستگی به ابعاد و نوع اجرای آن می تواند هزینه نسبتا بالایی داشته باشد. اما افزایش قیمتی که به دلیل ساخت استخر در باغ ایجاد می شود تمام این هزینه ها را جبران می کند.

زمانی که قصد داشته باشید باغ خود را بفروشید، تمام هزینه های که برای ساخت استخر کرده اید را می توانید دریافت کنید حتی بیشتر از آن!

4- از باغ خود بهتر استفاده می کنید

خیلی از کسانی که باغ دارند ممکن است مدت ها به آن اصلا سر نزنند. ساخت استخر در باغ به شما یک دلیل خوب برای این کار می دهد.

با ساخت استخر داخل باغ می توانید هم از شنا کردن و هم از آفتاب گرفتن و استراحت کردن در کنار آن لذت ببرید. این کار تحرک و سلامت فیزیکی شما را بهبود می دهد.

5- کودکانتان خیلی زود شنا را یاد خواهند گرفت

ساخت استخر در باغ و ویلا می تواند این امکان را به شما دهد که فرزندانتان از سن های خیلی کم شنا کردن را یاد بگیرند. این به خودی خود باعث می شوند که ارتباط بین شما و فرزندانتان بهتر و صمیمی تر شود.

اگر از سن های کم شنا کردن را یاد نگیرند ممکن است هیچ وقت فرصت آن را نداشته باشند.

6- ساخت استخر در باغ می تواند آرامش بیشتری برای شما ایجاد کند

زمانی که از کارهای روزانه خسته اید و نیاز به استراحت و آرامش دارید، یک استخر در باغ می تواند این امکان را برای شما فراهم کند. ورزش کردن و تحرک روشی عالی جهت کم کردن اضطراب و تنش های روزانه است.

داشتن استخر می تواند به شما کمک کند تا تمام استرس های موجود در محل کار را فراموش کنید. در استخر خود شنا کنید و از همه مشکلات خلاص شوید.

7- آپشن های مختلفی می توانید به استخر باغ خود اضافه کنید

اضافه کردن آپشن ها به استخر در باغ می تواند امکانات بیشتری را در اختیار شما بگذارد. می توانید یک اتاق کوچک و یا آلاچیق در کنار استخر داخل باغ ایجاد کنید.

یا اینکه یک جکوزی یا سونا به استخر در باغ اضافه کنید. آپشن های مختلفی وجود دارند که هر کدام مزیت های خاص خودشان را دارند. برای بهبود عملکرد استخر در باغ می توانید آن ها را هم سفارش دهید.

نکات مهم برای اطراف استخرهای داخل باغ

همان طور که می دانید طراحی و ساخت استخر در باغ زمان می برد. همه می خواهند که استخر شنایی که در باغ دارند علاوه بر کاربردی زیبا هم باشند. استخر باغی باید شکل زیبایی داشته باشد و از نگاه کردن به آن لذت ببرید. محوطه اطراف استخرهای داخل باغ نقش مهمی در رسیدن به این اهداف دارد. در ادامه به شما نکاتی می گوییم که می تواند استخر داخل باغ شما را متحول کند.

استخر در باغ و محوطه اطراف آن
محوطه اطراف استخرهای داخل باغ در زیباتر شدن و لذت بیشتر از آن بسیار موثر است

نکته اول: شناخت نیازهای خود از باغ و استخر

بعضی ها ممکن است هدفشان از ساخت استخر در باغ آفتاب گرفتن باشد. برخی دیگر نیز دوست دارند که در فضای باز استخر داشته باشند. همه دوست دارند که استخرشان نیاز به تعمیر و نگهداری کمی داشته باشد و هر زمان که خواستند بتوانند در آن شنا کنند و یا مهمانی بگیرند. به همین دلیل کمی زمان بگذارید و چیزهایی که از فضای استخر و باغ خود می خواهید را بشناسید.

گیاهان و گلدان در کنار استخر داخل باغ
برای ایجاد فضای باز و جذاب در اطراف استخرهای داخل باغ می توانید از گیاهان و گلدان ها استفاده کنید

نکته دوم: دریافت ایده از فضای مجازی و اینترنت

به راحتی می توانید هم برای ساخت استخر داخل باغ و هم برای محوطه بیرونی آن ایده های مختلف از فضای مجازی و اینترنت دریافت کنید. ما در آبی سازه نمونه کارهای مختلف را همراه با تصاویر و ویدیوهای آن در سایت و شبکه های اجتماعی مانند آپارات، پینترست و توییتر قرار داده ایم که می توانید از آن ها ایده بگیرید.

نکته سوم: درختان و انواع آن ها را در نظر داشته باشید

یکی از مواردی که همه دوست دارند در باغ خود استخر داشته باشند، فضای سرسبز و درختان آن می باشد. اما این نکته را باید در نظر داشته باشید که ریشه برخی از درختان ممکن است برای استخر شما بسیار خطرناک باشند. به عنوان مثال ریشه درخت چنار می تواند به محوطه استخر حتی اگر سنگفرش هم باشد نفوذ کند و به استخر شما صدمه بزند. علاوه بر این برگ درختان چنار نیز خیلی سریع ریزش پیدا می کنند و تمیز کردن را برای شما سخت تر می کنند.

درختان اطراف استخر باغی
شناخت درختان و نوع می تواند مانع از آسیب های احتمالی در آینده به استخر در باغ شما شود.

نکته چهارم: فضا را بررسی کنید

به شما توصیه می کنیم که یک اندازه تقریبی از فضای که می خواهید استخر باغی خود را نصب کنید، داشته باشید. سایه یا آفتاب بودن فضای استخر را در نظر داشته باشید. این فضا را حتی می توانید روی کاغذ رسم کنید و ایده های خود را روی آن پیاده کنید.

نکته پنجم: متناسب با فضای باغ استخر بسازید

ساخت استخر در باغ متناسب با فضای آن باید باشد. همچنین ایده های که دارید باید با اندازه استخر، طرح آن و همچنین بودجه شما هماهنگ باشد. اگر دوست دارید یک استخر کوچک در باغ داشته باشید، فضای بیرون آن اگر از چمن باشد چندان جالب نمی باشد. همچنین اگر یک استخر بزرگ در باغ می خواهید نصب و راه اندازی کنید که تخته شیرجه داشته باشد، فضای اطراف آن باید بیشتر باشد تا کودکان بتوانند بازی کنند و مهمانی های شما در بهترین حالت برگذار شود.

نکته ششم: انتخاب یک شرکت معتبر خیالتان را راحت می کند

در آبی سازه مانند متنوع ترین خدمات از طراحی و تولید استخر گرفته تا نصب و راه اندازی آن را ارائه می دهیم. اگر می خواهید که ساخت استخر در باغ در زمان خیلی کوتاه و با بهترین متریال و تجهیزات انجام شود آبی سازه بهترین انتخاب می باشد. تیم فنی ما طراحی و ساخت استخر را مطابق نظر شما پیاده سازی می کند. برای دریافت مشاوره و سفارش می توانید با شماره 09113586753 تماس بگیرید.

نکات بیشتری می خواهید؟

در ادامه 6 نکته دیگر را بیان می کنیم که می توانید برای محوطه اطراف استخر داخل باغ خود در نظر بگیرید:

  • نکته هفتم: از گیاهان و گلدان های بهم ریخته که می توانند موجب کثیفی استخر و عرشه آن شوند استفاده نکنید.
  • نکته هشتم: حریم خصوصی خود را بررسی کنید. قطعا علاقه ندارید که همسایگان زمانی که در حال شنا کردن هستید به استخر شما دید داشته باشند.
  • نکته نهم: از هر گیاه یا چیزی که باعث جلب حشرات به سمت استخر می شود اجتناب کنید.
  • نکته دهم: گیاهانی که بوی خوبی دارند می توانند گزینه ای مناسب برای بهبود فضا باشند.
  • نکته یازدهم: گیاهانی که می خزند و رشد زیادی دارند می توانند به متریال آسیب برسانند.
  • نکته دوازدهم: استفاده از چمن مرغوب باعث می شود که استخر زیبا به نظر برسد.

ساخت استخر در باغ توسط شرکت آبی سازه

ساخت استخر در باغ یکی از خدمات شرکت آبی سازه می باشد که مشتریان زیادی نیز دارد. ما از صفر تا صد پروژه را می توانیم بر عهده بگیریم و در زمان خیلی کوتاه یک استخر در باغ لوکس و زیبا به شما تحویل دهیم.

استخرهای ما دارای آپشن های مختلفی هستند که هر کدام را که نیاز داشته باشید می توانید با استخر خود سفارش دهید. استفاده از جدیدترین فناوری ها، قیمت مناسب در مقایسه با دیگر شرکت ها، امکان انتخاب طرح و ابعاد سفارشی، ضمانت نامه های کتبی و امکان ساخت استخر در تمام استان های کشور از جمله ویژگی های آبی سازه می باشد.

برای دیدن نمونه کارهای ما و همچنین دریافت اطلاعات بیشتر می توانید کانال آپارات، فیسبوک و توییتر ما را دنبال کنید.

سوالات متداول

1- ساخت استخر در باغ توسط شرکت شما چقدر زمان می برد؟

مشخص کردن زمان دقیق خیلی دشوار است. ساخت استخر در باغ به چندین فاکتور بستگی دارد. ابعاد استخر، نوع نصب و آپشن ها مهمترین فاکتورهای تعیین کننده زمان ساخت استخر داخل باغ می باشند. اما به طور کلی از زمان بستن قرارداد تا تحویل استخر توسط شرکت آبی سازه بین 1 هفته تا 3 هفته زمان می برد.

2- آیا صفر تا صد را خودتان انجام می دهید؟

بله، صفر تا صد ساخت استخر در باغ و باغ ویلا را تیم حرفه ای ما انجام می دهند. طراحی، ساخت و نصب را به طور کامل پوشش می دهیم. این نکته را هم باید ذکر کنیم که برخی از مشتریان خودشان انتخاب می کنند که قسمت های از پروژه به عنوان نمونه گودبرداری را خودشان انجام دهند. این بستگی به تصمیم شما دارد.

3- هزینه ساخت استخر در باغ توسط شرکت شما چقدر است؟

هزینه ساخت استخر در باغ بر اساس ابعاد استخر (طول، عرض و عمق)، نوع استخر، شیوه نصب، آپشن ها، نوع محوطه سازی و … تعیین می شود. هزینه ساخت استخر در باغ توسط شرکت ما نسبت به سایر شرکت ها بسیار به صرفه تر می باشد. این نکته را هم باید اشاره کنیم که پرداخت هزینه را می توانید به شکل مرحله ای انجام دهید.

4 نظر

    • سلام عمق استخر هم باید مشخص باشه… برای استعلام هزینه و مشاوره با شماره 09113586753 تماس بگیرید

        • سلام مشکلی بابته نصب سرپوشیده یا روباز وجود ندارد. تیم آبی سازه امکان اجرای فضای سرپوشیده روی استخر داخل باغ را دارد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.