تماس با ما :  09113586753

ساخت استخر سرپوشیده

ساخت استخر سرپوشیده

 

ساخت استخر سرپوشیده می تواند برای هر خانه ای یک مکان بی نظیر برای تفریح و استراحت خصوصی فراهم کند. ساخت استخر سرپوشیده خانگی برای همه ی افراد مناسب است. این تصور که فقط برای کسانی که شنا کردن را خیلی دوست دارند، باید یک استخر سرپوشیده خانگی داشته باشند واقعا اشتباه است.

آبی سازه با تجربه بیش از سی سال فعالیت در ساخت استخر، در کمتر از دو هفته می تواند یک استخر سرپوشیده خانگی لوکس و با تمام امکانات را برای شما طراحی و اجرا کند. ما امکان ساخت استخر سرپوشیده در تمام استان ها از جمله مازندران و گیلان را داریم. برای هماهنگی و مشاوره می توانید با شماره 09113586753 تماس بگیرید.

ما در ادامه نحوه ساختن استخرهای سرپوشیده را بررسی می کنیم. در کنار مزیت های زیاد که ساخت استخرهای سرپوشیده دارد، نصب و راه اندازی آن گران تر از حالت روباز است. اگر می خواهید اطلاعات خود را در مورد این استخرهای سرپوشیده افزایش دهید و ببینید که آیا ارزش خریدن دارند، با ما همراه باشید.

هزینه ساخت استخر سرپوشیده خانگی 

هزینه ساخت استخر سرپوشیده خانگی از 150 میلیون تومان شروع و تا بیش از 300 میلیون تومان هم می تواند باشد. هزینه ساخت استخر سرپوشیده به تنهایی، بستگی به این دارد که چه ابعاد، طرح و متریالی را سفارش می دهید. در ادامه به هر کدام از این موارد خواهیم پرداخت.

  • هزینه ساخت استخر سرپوشیده  بر اساس ابعاد

ابعاد استخر در هزینه سخت استخر سرپوشیده بیشترین تاثیر دارد. یک استخر با ابعاد بزرگتر طبیعی است که قیمت بیشتری نیز داشته باشند. به عنوان مثال اگر یک استخر 5 × 3 با عمق 1.5 متر هزینه کلی ساخت و راه اندازی آن 150 میلیون شود، استخر سرپوشیده دیگری با ابعاد 8 × 3 با همان عمق بدون شک هزینه بیشتری خواهد داشت. برای استعلام قیمت می توانید با شماره 09113586753 تماس بگیرید.

  • هزینه ساخت استخر سرپوشیده بر اساس متریال ساخت

این که استخر سرپوشیده شما از فایبرگلاس، بتن و یا وینیل باشد هم در قیمت آن موثر است. توصیه ما به شما استخر فایبرگلاس می باشد، چون علاوه بر ظاهری زیبا و مدرن، نصب سریعتر و قیمت مناسب تری نیز دارد.

  • هزینه آپشن های استخر سرپوشیده

استخر سرپوشیده خانگی دارای آپشن های مختلفی می باشد که هر کدام کارایی خاصی دارند. سیستم گرمایش، آبنماها، کاور و … از جمله آپشن هایی می باشند که می توانید همراه استخر دریافت کنید. علاوه بر این، حتی می توانید یک جکوزی هم در کنار استخر سرپوشیده داشته باشید.

برای اینکه هزینه ساخت استخر سرپوشیده را به شکل دقیق به شما اعلام کنیم باید اطلاعاتی از ابعاد، طرح و مکان نصب استخر را از شما دریافت کنیم. برای دریافت مشاوره و هماهنگی می توانید با شماره 09113586753 تماس بگیرید.

مزیت ها و مشکلات ساخت استخر سرپوشیده

مزیت های ساخت استخر سرپوشیده

ساخت استخر سرپوشیده می تواند یک انتخاب مهم برای خانه و ویلای شما باشد. در مورد مزیت استخرهای سرپوشیده در بالا توضیح داده ایم. وقتی یک استخر سرپوشیده خانگی دارید، در مورد باران و شرایط آب و هوایی هیچ استرسی ندارید و می توانید هر زمان که خواستید در آن شنا کنید.

از دیگر مزیت های استخرهای سرپوشیده می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • امکان شنا کردن در کل سال: اگر در یک استان با آب و هوای گرم زندگی نمی کنید و می خواهید یک استخر داشته باشید، اگر امکان شنا کردن در تمام سال در استخر خود را داشته باشید از هزینه ای که می کنید بیشترین لذت را می برید. ساخت استخر سرپوشیده به شما این امکان را می دهد که در کل سال بتوانید در آن شنا کنید.
  • نیاز به مراقبت کمتر: یکی دیگر از مزیت های استخر سرپوشیده این است که آشغال و شاخ و برگ درختان را در آن نخواهید دید. استخرهای سرپوشیده جلبک هم نمی زنند و زمانی که در آن شنا می کنید چیزی به بدن شما نمی چسبد.
  • آفتاب سوخته نشدن: ساخت استخرهای سرپوشیده باعث می شوند که دیگر به کرم های ضد آفتاب نیاز نداشته باشید. همچنین کودکان و افراد کم سن و سال نیز دچار آفتاب سوختگی نخواهند شد.
  • امنیت بیشتر: استخرهای روباز توجه همه را به شما جلب خواهند کرد. وقتی که استخر سرپوشیده داشته باشید، امنیت شما و کسانی که در حال استفاده از استخر هستند بیشتر است.
  • حریم خصوصی بیشتر: بدون شک دوست ندارید که زمانی که در حال شنا کردن یا استراحت کنار استخر با خانواده یا دوستان خود هستید، افراد غریبه مزاحم شما شوند. استخر سرپوشیده حریم خصوصی شما را کاملا تامین می کند.
ساخت استخر سرپوشیده
ساخت استخر سرپوشیده

مشکلات ساخت استخر سرپوشیده

اما نگاه کردن به جنبه های مثبت، نباید سبب شود که جنبه های منفی را نادیده بگیرید. استخرهایی که در داخل منزل و زیر سقف ساخته می شوند، به انرژی بیشتری برای گرم کردن آب نیاز دارند.

به همین دلیل هزینه آن ها در بخش مصرف انرژی می تواند بیشتر از حالت عادی باشد. مهمترین مشکلات ساخت استخر سرپوشیده عبارتند از:

  • رطوبت بالا: به طور کلی ساخت استخر سرپوشیده باعث می شود که رطوبت موجود در هوا افزایش یابد. برای استخرهای که در فضای باز هستند این مشکلی ایجاد نخواهد کرد. اما برای استخرهای سرپوشیده این یک مشکل واقعی می باشد. برای حل مشکل رطوبت در استخرهای سرپوشیده نیاز به ابزارهای مانند رطوبت گیر خواهید داشت.
  • هزینه بیشتر: هزینه ساخت استخر سرپوشیده بسیار بیشتر از یک استخر روباز با همان اندازه است. همچنین فضای خاص و بیشتری هم نیاز دارند که باید آماده سازی شود.

مهمترین مراحل ساخت استخر سرپوشیده

انتخاب اندازه، شکل و مکان

انتخاب اندازه، شکل و مکان اولین قدم در ساخت استخر سرپوشیده می باشد. با توجه به طرح و ابعاد، می توانید یکی از استخرهای فایبرگلاس، بتنی و یا وینیل لاینر را انتخاب کنید.

اگر مکان مناسب برای نصب استخر سرپوشیده داشته باشید، فرایند ساخت استخر سرعت بیشتری می گیرد. در صورتی که مکان شما نیاز به انجام برخی اصلاحات داشته باشید، طبیعی است که زمان ساخت استخر طولانی تر می شود.

مکان نصب استخر سرپوشیده در اندازه و شکل آن تاثیر خواهد گذاشت. باید مکان مورد نظر شما امکان نصب استخر با ابعادی که می خواهید را داشته باشد. در زمان انتخاب مکان نصب استخر سرپوشیده، دسترسی راحت به آن و سایر امکاناتی که نیاز دارید را در نظر داشته باشید.

آماده سازی مکان نصب استخر سرپوشیده
زیرسازی مکان جهت نصب استخر سرپوشیده

عایق کاری درست استخر سرپوشیده

استخر سرپوشیده به دلیل قرارگیری در داخل ساختمان، باید کاملا عایق و ضد آب باشد. این یکی از ضروری ترین نکات مربوط به ایمنی این طرح ها می باشد. در صورتی که آب از استخر به بیرون نشت کند، احتمال آسیب رسیدن به تمام محوطه بیرونی وجود دارد.

حتی ممکن است به ساختمان آسیب جدی وارد کند. به همین دلیل خاصیت ضد آب بودن و دقت به جزئیات در ساخت استخر سرپوشیده بسیار مهم است. ما در آبی سازه ضمانت های کتبی در مورد آن به شما خواهیم داد.

سیستم تهویه مناسب برای استخر سرپوشیده

به دلیل قرارگیری استخر در فضای بسته، تهویه مناسب یکی دیگر از الزامات آن است. مناسب بودن هوای داخل می تواند لذت استفاده از استخر را چند برابر کند.

با وجود اینکه استخرهای سرپوشیده مشکل نور آفتاب را ندارند، اما باید رطوبت استاندارد داشته باشند. از طرفی آب استخر باید به اندازه ی کافی گرم شود و این رطوبت فضا را افزایش می دهد.

برای حل این مشکل از یک کنترل کننده رطوبت باید استفاده کنید تا هوای فضای سربسته را همیشه با هوای تازه عوض کند.

قسمت های مختلف استخر سرپوشیده

  1. کاور استخر

    برای استخر سرپوشیده، کاور استخر حتما نیاز است. کاور استخر باعث می شود که استخر کمتر کثیف شود و دمای آب همیشه تعادل داشته باشد.

  2. هیتر یا سیستم گرمایش

    هیتر یا سیستم گرمایش برای استخر سرپوشیده باعث می شود که همیشه بتوانید دمای آب را به اندازه ای که می خواهید برسانید. با هیتر استخر دیگر دمای بیرون استخر تاثیر بر شنا کردن شما نخواهد داشت.

  3. فیلتر

    وظیفه فیلتر تمیز کردن آشغال های داخل استخر سرپوشیده می باشد. فیلترها دارای مدل های زیادی هستند. در هنگام خرید اطلاعات لازم را به شما خواهیم داد.

  4. ضدعفونی کننده ها

    ضدعفونی کننده ها باعث می شوند که آب استخر کاملا تمیز و بدون میکروب شود. بدون شک تا حالا نام کلر را شنیده اید. کلر یکی از ضدعفونی کننده های پرکاربرد و معروف می باشد.

  5. اسکیمر

    با اسکیمر می توانید آشغال های نسبتا بزرگ روی آب را جمع کنید.

  6. برس استخر

    برس استخر از وسایل نظافت استخر سرپوشیده می باشد. برس جهت شستن تمام قسمت های استخر کاربرد دارد. مهم است که از برس های مخصوص استخر برای نظافت استفاده کنید.

  7. جاروبرقی استخر

    جاروبرقی برای جمع آوری آشغال های کف استخر سرپوشیده به کار می رود. جاربروقی دو مدل معمولی و خودکار دارد. بر اساس نیاز خود یکی از آن ها را سفارش دهید.

  8. پله ورود و خروج

    پله ورود و خروج در استخر سرپوشیده یک نیاز ضروری است. پله ها باعث می شوند که در هنگام وارد شدن به استخر یا خروج از، اتفاقی برای شما نیفتد.

پله ورود و خروج به استخر جهت استفاده ایمن

انواع استخر سرپوشیده

استخر سرپوشیده را با توجه به مواد اصلی که با آن ساخته می شوند به سه دسته کلی تقسیم می شوند.

استخر سرپوشیده فایبرگلاس

ساخت استخر سرپوشیده فایبرگلاس در مقایسه با دو مدل دیگر، آسان تر است. این استخرها را در زمان خیلی کم حتی زیر 5 روز هم می توان راه اندازی نصب کرد. استخرهای سرپوشیده فایبرگلاس دارای یک رویه بسیار صاف هستند به همین دلیل به بدن شخصی که در حال شنا است هیچ آسیبی نمی رساند.

ساخت استخر سرپوشیده با فایبرگلاس
ساخت استخر سرپوشیده با فایبرگلاس

استخر سرپوشیده بتنی

مهمترین مزیتی که در استخرهای سرپوشیده بتنی وجود دارد، امکان انتخاب طرح و اندازه دلخواه است. نسبت به مدل های دیگر خیلی دیرتر آماده استفاده می شود. استخرهای بتنی هر چند سال باید تعمیرات اساسی شوند و این خود می تواند یک جنبه منفی برای آن باشد.

استخر سرپوشیده وینیل لاینر

ساخت استخر سرپوشیده لاینر از فایبرگلاس طولانی تر و از بتنی کمتر می باشد. این استخرهای سرپوشیده به راحتی می توانند از اجسام تیز آسیب ببینند و حتی در بدنه آن سوراخ ایجاد شود. انتخاب ضخامت بیشتر در زمان خرید می توان احتمال آسیب دیدن آن را کاهش دهد.

ساخت استخر سرپوشیده ارزان

ساخت استخر سرپوشیده ارزان در مرحله اول به ابعاد و نوع آن بستگی دارد. چیزهای دیگر نیز می توانند به شما کمک کنند که یک استخر سرپوشیده ارزان راه اندازی کنید. قبل از هر چیز باید بدانید چه استفاده ای از استخر خود می کنید. در زیر به چند مورد که می توانند در کاهش قیمت استخر سرپوشیده موثر باشند را بیان می کنیم:

  1. محفظه های سرپوشید موقتی: یکی از روش های ساخت استخر سرپوشیده ارزان این است که محفظه سرپوشیده موقتی ایجاد کنید. محفظه هایی شبیه گنبد یا حباب هستند که به شکل موقتی امکان راه اندازی دارند. این محفظه ها با باد پر می شوند و هزینه به نسبت کمتری خواهند داشت.
  2. محفظه های ورقه ای: در صورتی که علت انتخاب استخر سرپوشیده ، نگهداری آسان تر و نریختن آشغال ها و شاخ و برگ درختان داخل آن است، می توانید از محفظه های ورقه ای برای استخر خود استفاده کنید که قیمت بسیار کمتری دارند.
  3. محفظه های جمع شونده: این محفظه ها باعث می شوند که استخر شما به نوعی هم روباز و هم سرپوشده باشد. این محفظه ها دارای ارتفاع های مختلفی هستند که می توانید به دلخواه خود انتخاب کنید. زمانی که آب و هوا خوب است می توانید آن ها را جمع کنید تا یک استخر روباز داشته باشید و اگر هم آب و هوا مناسب نیست و یا به هر دلیل دیگری، می توانید آن ها باز کنید تا یک استخر سرپوشیده داشته باشید.
  4. انتخاب استخر جکوزی ابعاد کوچک: در صورتی که می خواهید از استخر خود استفاده ورزشی کنید شاید یک استخر جکوزی ابعاد کوچک نیز برای شما مناسب باشد. در برخی مواقع یک استخر کوچکتر نیز می تواند تمام نیازهای شما را رفع کند. استخرجکوزی سرپوشیده کوچک نه تنها هزینه کمتری دارد، بلکه گرمایش و نگهداری آن ارزان‌تر و آسان‌تر است.
  5. استخر پیش ساخته فایبرگلاس: استخر پیش ساخته فایبرگلاس به دلیل اینکه به شکل آماده و پیش ساخته در شرکت تولید می شود، زمان نصب کوتاهی دارد. این زمان نصب کوتاه باعث می شود که هزینه نیروی کار هم کمتر شود. علاوه بر این نگهداری از استخرهای پیش ساخته فایبرگلاس هم بسیار راحت و کم هزینه است. استخر پیش ساخته فایبرگلاس جلبک نمی زند و برای تمیز کردن آن به هیچ ماده شیمایی نیاز ندارید. استخر پیش ساخته فایبرگلاس یک انتخاب مناسب برای ساخت استخر سرپوشیده ارزان می باشد.

سفارش ساخت استخر سرپوشیده توسط تیم آبی سازه

در شرکت آبی سازه، طراحی و ساخت استخر سرپوشیده به شکل کاملا سفارشی انجام می گیرد. اگر دوست دارید یک استخر در ویلا، باغ و آپارتمان خود داشته باشید که حریم خصوصی شما کاملا حفظ شود، ساختن استخر به شکل سرپوشیده بهترین انتخاب است. تیم آبی سازه در تمام مراحل طراحی، ساخت و نصب مشاوره رایگان در اختیار شما قرار می دهیم. تمام خدمات ما دارای ضمانت هستند و می توانید با خدمات پس فروش و نصب آبی سازه یک عمر از استخر خود لذت ببرید. جهت سفارش همین امروز با ما تماس بگیرید.

سوالات متداول

1) در چه شهرهای امکان ساخت استخر سرپوشیده را دارید؟

ما در آبی سازه، استخر سرپوشیده خانگی را در بسیاری از شهرها اجرا کرده ایم. ما امکان اجرا در تمام شهرهای کشور را داریم.

2) آیا استخرهای سرپوشیده برای هتل هم طراحی می کنید؟

بله، ساخت استخرهای سرپوشیده برای بخش های تجاری از جمله هتل ها، باشگاه های بدنسازی و … نیز از دیگر خدمات ما می باشد.

3) آیا استفاده از این استخرها برای بچه ها خطرناک است؟

به طور کلی هیچ وقت نباید بچه ها را در استخر تنها بذارید. برای بچه های که سنی خیلی کمی دارند خطر غرق شدن وجود دارد. بنابراین توصیه می کنیم حتما در زمانی که در استخر هستند، خودتان حتما مراقبشان باشید. توصیه دوم استفاده از حفاظ و فنس در اطراف استخر است. این کار می تواند خطر استفاده کودکان از استخرهای سرپوشیده را به حداقل برساند.

2 نظر

    • سلام برای برآورد دقیق حتما با شماره 09113586753 تماس یا در تلگرام و واتساپ پیام بدید. عمق استخر هم باید مشخص باشه و آپشن هایی که نیاز دارید. اما بین 150 تا 250 میلیون تومان هزینه خواهد داشت.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.