تماس با ما :  09113586753

ساخت استخر خانگی

ساخت استخر خانگی  

ساخت استخر خانگی روشی برای رهایی از مشکلات استخرهای عمومی مانند کثفی و شلوغی است. شرکت ما بیش از 40 سال سابقه در طراحی و ساخت استخر خانگی دارد. هزینه استخر خانگی در آبی سازه بسیار مناسب است و با طرح و اندازه های متفاوت می توانید استخر خود را درخواست دهید. ساخت استخر ویلای یک انتخاب جذاب است. اندازه و شکل ظاهری استخر خانگی کاملا به شما بستگی دارد و در هزینه استخر خانگی بیشترین تاثیر را دارند. 

به کارگیری روش های جدید در ساخت مدل های مختلف استخر خانگی به همراه قیمت بسیار مناسب، ضمانت نامه کتبی و استفاده از متریال با کیفیت از ویژگی های طراحی و نصب استخر ویلایی و خانگی ما می باشد. برای مشاوره رایگان و برآورد هزینه ساخت می توانید با شماره 09113586753 در تماس باشید.

تعدادی از پروژه های ساخت استخر خانگی توسط شرکت آبی سازه

ساخت استخر خانگی یک راه حل بسیار جذاب برای داشتن یک استخر خصوصی و خانوادگی می باشد. ساختن استخر داخل خانه باعث می شود که دیگر نگران گرمای تابستان نباشید. در زیر تصاویر تعدادی از پروژه های انجام شده توسط شرکت ما را مشاهده می کنید.

استخر توکار اجرا شده در محمودآباد، استخر سرپوشیده و داخل زمین به همراه جکوزی در سرخرود و استخر ویلایی در شیرگاه از جمله استخرهای خانگی انجام شده توسط شرکت آبی سازه می باشند.

ما در ساری، نوشهر، کرمان، تهران، دماوند، کرمانشاه، رشت، گرگان و شهرهای دیگر نیز پروژه های طراحی و راه اندازی استخرهای خانگی داشتیم که در بخش های مختلف سایت می توانید آن ها را مشاهده کنید.

3 پروژه از ساخت استخر خانگی توسط شرکت آبی سازه
3 پروژه از ساخت استخر خانگی توسط شرکت آبی سازه

هزینه ساخت استخر خانگی

یکی از سوالات مهم این است است که: ساخت استخر خانگی چقدر هزینه دارد؟ “

برآورد هزینه ساخت با توجه به نوع استخر فرق دارد. هر یک از استخرهای فایبرگلاس، بتنی و وینیل رنج قیمتی متفاوتی دارند. استخر روباز نیز هزینه کمتری از استخر سرپوشیده دارد. هزینه ساختن استخر خانگی از 100 میلیون تومان به بالا می باشد. هزینه ساخت با استخر پیش ساخته فایبرگلاس چیزی حدود 100 تا 250، استخرهای وینیل بین 90 تا 300 میلیون و استخرهای بتنی 150 میلیون به بالا می باشد.

ابعاد استخر در هزینه ساخت آن تاثیر زیادی دارد. هزینه ساخت استخر خانگی کوچک به مراتب کمتر از متوسط یا بزرگ می باشد. به همین دلیل انتخاب ابعاد کوچکتر هزینه ها را کاهش می دهد. برای برآورد هزینه ساخت باید نیازهای شما را بدانیم. به همین دلیل با شماره 09113586753 تماس بگیرید تا اطلاعات کامل را دریافت کنید.

انواع استخر خانگی

مدل استخر خانگی بسته به شرایط و محل نصب انتخاب می شود. در ادامه به انواع مدل های استخر ویلای و خانگی می پردازیم:

  • استخرهای روی زمین یا روکار

در ساخت استخر روی زمین مرحله گودبرداری وجود نخواهد داشت. در واقع نیاز نیست که مکان نصب استخر حفاری شود. به همین دلیل نصب این استخرها سریعتر انجام می شود. علاوه بر این هزینه کلی آن ها نیز کمتر خواهد بود. اما ساخت استخر روی زمین باعث می شود که جذابیت ظاهری کمتری داشته باشد و خطر آسیب دیدگی آن نیز افزایش یابد.

  • استخر داخل زمین یا توکار

ساخت استخر داخل زمین به زمان بیشتری نیاز دارد. در واقع بخش حفاری و گودبرداری مکان نصب استخر یکی از مهمترین مراحل ساخت استخر است. هزینه حفاری و گودبرداری نیز باعث می شود که قیمت آن بیشتر باشد. اما این مدل استخر خانگی در مقایسه با مدل روکار مزیت های بسیاری دارد.

به دلیل این که استخر داخل زمین قرار می گیرد، مقاومت آن بیشتر است و به راحتی به بدنه آن آسیب نمی رسد. علاوه بر این شکل ظاهری استخر نیز جذاب تر است و طرح های متنوعی را می توانید انتخاب کنید. اجرای استخر توکار محبوب تر از حالت روکار می باشد.

ساخت استخر خانگی توکار
ساخت استخر خانگی توکار
  • استخر سرپوشیده

استخر سرپوشیده باعث می شود که همیشه از استخر خانگی خود بتوانید استفاده کنید. در واقع به دلیل این که استخر در یک محیط سربسته می باشد، شرایط آب و هوا مزاحمتی برای شما ایجاد نخواهد کرد. مهمترین نکته منفی ساخت استخر خانگی سرپوشیده افزایش رطوبت در فضای بیرون استخر می باشد. برای حل این مشکل نیز استفاده از رطوبت گیرها چاره ساز خواهد بود.

استخر خانگی سرپوشیده اجرا توسط آبی سازه
استخر خانگی سرپوشیده اجرا توسط آبی سازه
  • استخر روباز

استخر خانگی روباز به استخرهای گفته می شود که در فضای باز مثلا حیاط و باغ قرار می گیرند. استخر ویلایی و روباز طرفداران زیادی دارند. این مدل استخر برای یک مهمانی خصوصی و دوستانه فوق العاده است. اجرای استخر خانگی روباز به دلیل این که در فضای آزاد قرار دارد، امکان ریختن گرد و خاک و زباله ها به داخل آن وجود دارد. استفاده از کاور استخر می تواند برای حل این مشکل مفید باشد.

استخر خانگی روباز
نمونه ای از استخر خانگی روباز

انواع مدل های استخر خانگی 

استخرهای خانگی در مدل های بسیار متنوعی ساخته می شوند. در ادامه به مهم ترین طرح ها اشاره می کنیم.

  • استخر مستطیلی: یکی از رایج ترین مدل ها می باشد. استخر مستطیلی شکل دارای طول و عرض صاف و بدون انحنا هستند. ساختن استخر خانگی به شکل مستطیلی بیشترین تقاضا را دارد.
  • استخر دایره ایاستخر دایره ای در بین استخرهای منحنی شکل قرار دارد. این مدل استخر خانگی اگر به درستی اجرا و نصب شود، زیبایی کلی ساختمان و ملک را به طور چشم گیری ارتقا می دهد.
  • استخر خانگی فرم آزاد: این استخرها در واقع یک شکل ثابت و مشخصی ندارد. در واقع در ساخت استخر خانگی سفارشی از چندین طرح مختلف استفاده می شود. اگر یک استخر خانگی خاص می خواهید، باید استخرهای سفارشی را انتخاب کنید.
  • استخر به شکل های هندسی: این طرح نیز طرفداران خودش را دارد. منظور از اشکال هندسی دایره، مربع و … می باشد. استخر خانگی مستطیلی هم در واقع بخشی از این طرح می باشد اما به دلیل اینکه بسیار رایج است و اکثر استخرها به شکل مستطیل می باشد، آن را در یک دسته جدا قرار می دهند.

انتخاب بهترین مدل استخر

استخر خانگی مستطیلی و خانگی فرم آزاد دو طرح بسیار رایج برای ساخت استخر خانگی هستند. اگر قصد ساخت استخر خانگی دارید ممکن است در انتخاب بین آن ها دچار سردرگمی شوید. این یک انتخاب چند وجهی می باشد. ما در آبی سازه با بررسی تمام جوانب به شما یکی از آن ها را پیشنهاد خواهیم کرد، اما انتخاب نوع استخر کاملا به شما بستگی دارد.

فاکتورهای وجود دارد که می تواند در انتخاب مدل استخر باید در نظر بگیرید از جمله:

  1. سلیقه شخصی
    علاقه شما را می توان تاثیرگذارترین عامل دانست. ساخت استخر خانگی برای لذت بردن و تفریح شما می باشد، به همین دلیل باید طرحی را انتخاب کنید که آن را دوست داشته باشید. استخرهای مستطیلی و دایره ای یک انتخاب مناسب هستند و می توانید از شنا کردن در آن ها لذت ببرید. هزینه ساخت استخر نسبتا زیبا می باشد به همین دلیل سلیقه خود را باید در اولویت قرار دهید.
  2. شناخت نیازها
    این که از استخر خود چه چیزی می خواهید عامل دوم است. اگر ساخت استخر خانگی به منظور شنا کردن باشد یا برای استراحت کردن و برپایی مهمانی های خصوصی در انتخاب طرح مناسب تاثیرگذار خواهد بود. اینکه بدانید از استخر داخل خانه خود چه چیزی می خواهید باعث می شود که طرحی مناسب با آن را برگزینید. نیاز شما تعیین می کند که کدام طرح مناسب شما می باشد.
  3. بودجه
    هزینه ساختن استخر خانگی از مهمترین فاکتورها در انتخاب طرح مستطیلی یا فرم آزاد می باشد. بودجه شما علاوه بر طرح در ابعاد استخر خانگی هم می تواند تاثیرگذار باشد. انتخاب طرح و ابعاد استخر رابطه مستقیم با بودجه شما دارد.
  4. فضای ساخت و ساز
    برای انتخاب مدل استخر، فضای شما نیز موثر است. اگر فضای شما بزرگ است، یک استخر بزرگ را می توانید بدون هیچ مشکلی نصب و راه اندازی کنید. استخرهایی که ابعاد کوچکتری دارند، برای فضاهای کوچک مناسب هستند. این استخرهای فضای زیادی را اشغال نمی کنند و این خود می تواند مزیت باشد.
  5. سازگاری با فضای کلی
    در انتخاب طرح، باید فضای کلی و اطراف استخر را هم در نظر داشته باشید. فرقی نمی کند در حیاط بخواهید نصب کنید یا داخل خانه، شاید نیاز باشید تغییراتی را در آن ها برای ساخت استخر خانگی به وجود آورید. اگر فضای زیادی داشته باشید احتمالا مشکلی برای شما به وجود نمی آید.

نحوه ساخت استخر خانگی

برای داشتن یک استخر ویلایی و خانگی باید چند مرحله مختلف انجام شود. بخشی از این اقدامات از سمت کارفرما و بخشی دیگر از طرف شرکت سازنده باید پیاده سازی شوند. نحوه ساخت استخرهای خانگی به صورت زیر است:

  • آماده سازی مقدمات
    انتخاب طرح و ابعاد استخر اولین قدم است. این کار توسط شما و با مشورت کارفرما می باشد. انتخاب مکان مناسب توسط شما که باید دکوراسیون فضا، دسترسی راحت به استخر و بودجه خود را در آن لحاظ کنید.
  • بررسی محل
    مکانی که برای ساختن استخر در نظر گرفته اید، توسط شرکت سازندنه به طور کامل بررسی می شود. قبل از شروع گودبرداری حاشیه یک متری بین استخر و دیواره گودبرداری شده پیش بینی خواهد شد. البته گودبرداری برای استخر داخل زمین است و برای استخرهای روی زمین گودبرداری نیاز نیست
  • گودبرداری و ساخت و ساز
    بعد از مشخص شدن مکان ساخت، مرحله گودبرداری شروع می شود. روش گودبرداری به جنس خاک و مکان نصب استخر بستگی دارد. کف استخر پس از گودبرداری زیرسازی می شود تا استحکام و ثبات آن افزایش یابد.
  • انجام زهکشی در صورت نیاز
    زهکشی باعث می شود که آب های پیرامون استخر خانگی به داخل استخر وارد نشده و استخر فشار اضافی را تحمل نکند. در صورتی که زمین مکان ساخت استخر خانگی رسی یا شیب دار باشد، زهکشی حتما باید انجام شود. زهکشی باعث می شود که آب ها پیرامونی به داخل فاضلاب ریخته شوند.
  • لوله کشی
    شبکه لوله ها باید قبل از آغاز قرار گرفتن بدنه استخر خانگی، لوله ها آماده و وصل شود. این نکته را حتما در نظر بگیرید که هرچه فاصله استخر با موتورخانه کمتر باشد، سیستم لوله کشی عملکرد بهتری خواهند داشت.
  • ساخت بدنه یا جایگذاری قالب آماده
    در ساخت استخر خانگی بتنی مراحل زیادی برای آن وجود دارد. آلماتوربندی، بتن ریزی و بلوک چینی مهمترین مراحل ساخت بدنه استخر خانگی بتنی هستند. برخی از تجهیزات مانند اسکیمرها و نازل های تخلیه باید آب بندی شوند. اما استخرهای قالب آماده و پیش ساخته نیاز به بتن ریزی و قالب بندی ندارند و پس از ساخته شدن در شرکت جهت جایگذاری به محل استخر حمل می شوند.
  • پر کردن دور استخر
    در این مرحله فضای بین استخر و دیواره گودبرداری شده باید پر شود. قبل از انجام این کار از درست اجرا شدن مراحل قبلی مانند زهکشی، لوله کشی و غیره باید اطمینان ایجاد شود.
  • آبگیری استخر
    این کار ممکن است به چند روز زمان نیاز داشته باشد. در این مدت تمام ساختار استخر باید دوباره بررسی شوند. روکش ها، لوله کشی، زهکشی، اتصالات، موتورخانه، تصفیه خانه به طور کامل بررسی می شوند.
  • تمیز کردن و محوطه سازی
    با انجام مراحل بالا ساخت استخر خانگی به اتمام می رسد. سپس باید اطراف استخر تمیز شده و محوطه سازی در صورت درخواست کارفرما انجام گیرد.

ابعاد استخر خانگی

ابعاد استخر خانگی به همراه شیوه نصب، مکان نصب و نوع استخر از جمله موارد می باشند که باید با دقت آن ها را انتخاب کنید. استخرهای خانگی دارای اندازه های بسیار متنوعی است و تقریبا محدودیتی در خصوص اندازه استخر خانگی نخواهید داشت. در ادامه به ابعاد مناسب یک استخر خانگی خواهیم پرداخت.

ابعاد استخر خانگی تفریحی

داشتن استخر خانگی تفریحی یکی از آپشن هایی است که همه دوست دارند به خانه یا ویلا خود اضافه کنند. استخر شنا را می توان شناخته شده ترین نوع از استخرهای خانگی تفریحی دانست. از این استخرها می توانید برای شنا ، بازی، ورزش، استراحت، دورهمی و مهمانی استفاده کنید. به همین دلیل باید در انتخاب ابعاد مناسب برای آن همه ی جنبه ها را در نظر داشته باشید.

این که در استخر ممکن است حداکثر چند نفر با هم وجود داشته باشند را در نظر بگیرید تا ابعادی را انتخاب کنید که این کار را  امکان پذیر کند.

اگر بخواهیم به دو ابعاد پرطرفدار استخر خانگی تفریحی در بین مشتریان خودمان اشاره کنیم، دو ابعاد زیر خواهند بود:

  • استخر خانگی 6 × 3: استخر خانگی با 3 متر عرض و 6 متر طول برای یک خانواده حداقل 4 نفره گزینه مناسب است.
  • استخر خانگی 5 × 2.5: استخر خانگی با ابعاد 2.5 متر عرض و 5 متر طول یکی دیگر از استخرهای تفریحی پرطرفدار است که برای استفاده 3 تا 4 نفر می تواند یک انتخاب مناسب باشد.

ابعاد استخرهای خانگی دارای جکوزی

ساخت استخر خانگی با جکوزی متصل، تقاضای زیادی در چند سال اخیر داشته است. این طرح در واقع باعث می شود که همزمان از استخر و جکوزی استفاده کنید. استخرهای خانگی با جکوزی متصل برای کسانی که فضای کافی برای نصب آن داشته باشند یک انتخاب فوق العاده است. از جکوزی می توانید برای موارد درمانی نیز استفاده کنید.

ابعاد جکوزی حداقل باید 1.5 در 1.5 باشد. اضافه کردن جکوزی شما را مجبور خواهد کرد فضای بیشتری را برای استخر در نظر بگیرید. یک ابعاد مناسب می تواند 7 × 3 یا 8 × 3.5 باشد تا فضا برای شنا کردن هم مناسب باشد.

استخر خانگی با جکوزی متصل اجرا توسط آبی سازه
استخر خانگی با جکوزی متصل اجرا توسط آبی سازه

ابعاد استخر خانگی ورزشی

برای افرادی که شنا کردن را جدی دنبال می کنند، یک استخر خانگی ورزشی با طول زیاد مناسبب است. عمق استخر نیز برای استخرهای ورزشی اهمیت دارد. به همین دلیل به همه ی آن ها باید توجه کنید. توصیه ما برای ساخت استخر خانگی ورزشی، ابعاد 11 × 3 یا 12 × 3 می باشد. از یک استخر خانگی ورزشی برای تفریح و دورهمی نیز می توانید استفاده کنید.

اگر یک ورزشکار حرفه ای هستید و نیاز به شنا کردن مداوم و با برنامه دارید، ساخت یک استخر خانگی با ابعاد مناسب می تواند کاملا نیازهای شما برطرف کند.

هزینه نگهداری استخر خانگی

آب استخر خانگی همیشه باید بدون باکتری و کثیفی باشد. در واقع استانداردهای آب استخر با آب های مصرفی کاملا یکسان است. مشکل که در بسیاری از استخرهای عمومی وجود دارد، استاندارد نبودن آب آن ها می باشد. آب استخرهای عمومی در ایران ممکن است حتی برای بدن مضر هم باشد.

برای این که آب استخر چه عمومی و چه خانگی دارای کیفیت استاندارد باشد، باید از سیستم فیلتر مناسب و کنترل کننده Ph آب استفاده کرد. اگر باکتری ها و جلبک های سبز رنگ در استخر خود مشاهده می کنید، به این دلیل است که باکتری ها به طور کامل از بین نرفتند.

برای جلوگیری از این مشکلات باید از یک فیلتر خیلی با کیفیت استفاده کنید تا باکتری ها ریز در آب را از بین ببرد. علاوه بر این کنترل هفتگی Ph آب نیز می تواند برای سنجش میزان استاندارد آن مفید باشد.

هزینه سالانه نگهداری از استخرهای خانگی از 10 میلیون شروع می شود. استخرهای فایبرگلاس کمترین هزینه نگهداری را دارند.

ساخت استخر خانگی با استخرهای پیش ساخته فایبرگلاس

استخر پیش ساخته فایبرگلاس برای داشتن یک استخر خانگی از جنبه های زیادی می تواند یک گزینه عالی باشد. استخرهای پیش ساخته فایبرگلاس در زمانی خیلی کوتاه نصب می شوند. استخر پیش ساخته فایبرگلاس را می توانید در هر شرایط و مکانی نصب کنید. برای ساخت استخر خانگی، فایبرگلاس بسیار سبک و بادوام است.

بدنه ساخته شده از فایبرگلاس باعث می شود که هنگامی که در دارید شنا می کنید، اگر به آن برخورد کنید به شما آسیبی نرسد. علاوه بر این نیاز به هیچ متخصص و فرد حرفه ایی برای نگهداری کردن از آن ندارید.

استخرهای پیش ساخته فایبرگلاس آبی سازه دارای ضمانت نامه های کتبی می باشند. با رعایت برخی نکات که در هنگام سفارش به شما خواهیم گفت، می توانید بیش از 40 سال از آن ها استفاده کنید.

استخرهای خانگی بسیاری را در شهرهای مختلف اجرا و توانستیم رضایت حداکثری مشتریان را به دست آوریم. برای مشاوره و سفارش می توانید به شماره 09113586753 تماس بگیرید.

ساخت استخر خانگی با استخرهای پیش ساخته فایبرگلاس
ساخت استخر خانگی با استخرهای پیش ساخته فایبرگلاس

ساختن استخر خانگی روی پشت بام

اگر در حیاط خانه و ویلای خود فضای کافی برای راه اندازی یک استخر خانگی ندارید و یا به هر دلیلی نمی خواهید آن را در حیاط یا داخل خانه قرار دهید، ساخت استخر خانگی روی پشت بام راه حل آن است. ساخت استخر روی پشت بام نیاز به بررسی ساختمان و ویلای شما دارد. در واقع اگر ساختمان شما امکان ساخت استخر روی پشت بام را نداشته باشد، باید مقاوم سازی روی آن انجام شود.

ساخت استخر خانگی روی پشت بام می تواند یک چشم انداز فوق العاده برای شما فراهم کند. همچنین این استخرها چون در ارتفاع قرار دارند، کمتر کثیف می شوند.

ساخت یک استخر خانگی لوکس و مدرن را به تیم حرفه ای آبی سازه بسپارید. ضمانت کتبی و خدمات پس از فروش همیشگی ما می تواند خیال شما را از هر جهت آسوده کند. برای دریافت مشاوره و راهنمایی با شماره 09113586753 تماس بگیرید.

ساخت استخر خانگی روی پشت بام
ساخت استخر خانگی روی پشت بام

مشاوره ساخت استخر خانگی

تیم آبی سازه آمادگی دارد در مورد تمام مراحل ساخت استخر خانگی مشاوره لازم را به شما ارائه دهد. هر چیزی که نیاز داشته باشید توسط تیم پشتیبانی ما در اختیار شما قرار می گیرد. ساخت استخر خانگی لوکس یک انتخاب جذاب برای ویلا و ساختمان شما می باشد. 

تعیین زمان ساخت استخر خانگی کاری دشوار است، اما ما در آبی سازه تلاش می کنیم که آن را به حداقل برسانیم. پس از مشخص شدن نوع استخر، مکان نصب و ابعاد آن ما زمان و قیمت دقیق را به شما اعلام می کنیم. مشاوره ساخت استخر خانگی هیچ هزینه ای برای شما نخواهد داشت.

تمام خدمات آبی سازه در بخش ساخت استخر خانگی دارای ضمانت نامه های کتبی می باشند. همچنین ما خدمات پس از فروش دائمی داریم و در صورت بروز هر مشکل در سریعترین زمان پاسخگوی شما خواهیم بود. برای دریافت مشاوره جهت ساخت یک استخر خانگی لوکس و جذاب می توانید با شماره 09113586753 تماس بگیرید. برای مشاهده نمونه کارهای ما می توانید به کانال آپارات، پینترست، تامبلر و دیگر شبکه های اجتماعی ما مراجعه کنید.

برای ساخت استخر خانگی ارزان چند فاکتور مهم وجود دارد. بهتر است به سراغ استخرهای با ابعاد کوچکتر بروید. نکته دیگر انتخاب استخر پیش ساخته و آماده است تا هزینه نصب و نگهداری کمتر شود. در آبی سازه ما متناسب با بودجه‌ای که دارید، بهترین ابعاد و نوع استخر را به شما معرفی می کنیم.
مهمترین نکات ساخت استخرهای خانگی عبارتند از هزینه ساخت، نیازهای شما از استخر، فضای نصب استخر و نحوه نگهداری از آن ها است. علاوه بر این نکات می توان مواردی دیگر نیز از جمله آپشن ها، محوطه سازی و غیره را نیز نام برد.
به طور کلی زمان ساخت و ساز استخرها را نمی توان به شکل دقیق بیان کرد. در آبی سازه ما تمام مراحل شامل آماده سازی مقدمات، طراحی و اجرا را در یک بازه 10 تا 15 روزه انجام می دهیم.

2 نظر

  • با سلام و وقت بخیر به شما وهمکاران محترم
    تصمیم به ساخت استخر خانگی در پارکینگ ساختمان در منطقه الموت استان قزوین دارم
    مساحت در نظر گرفته با عرض 4/80 وطول 10 متر وارتفاع سقف پارگینگ 4/80 بدون گود برداری

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.