تماس با ما :  09113586753

چگونه از استخر فایبرگلاس خود بیشترین لذت را ببریم؟

چگونه از استخر فایبرگلاس خود بیشترین لذت را ببریم؟

شنا کردن در استخر فایبرگلاس زمانی که نیاز به استراحت با خانواده یا دوستان را دارید، می تواند بهترین انتخاب باشد. یک استخر فایبرگلاس توکار زمانی که به خوبی از آن نگهداری کنید تا سال ها برای شما دوام خواهد داشت.

دور هم جمع شدن تنها یک بخش از داشتن استخر در خانه یا ویلا و باغ است، نکاتی وجود دارد که هم در نگهداری استخر فایبرگلاس و هم در افزایش لذت از استخر در حیاط خانه می تواند به شما کمک کند. تیم آبی سازه در ادامه مطلب برخی از این نکات و ترفندها را به شما ارائه می دهد. با ما همراه باشید.

نگهداری و مراقبت از استخر فایبرگلاس

تمیز نگه داشتن

تمیز نگه داشتن استخر فایبرگلاس یکی از مهمترین کارهایی است که باید انجام شود. اگر این کار به خوبی انجام نگیرد، ممکن است استخر باکتری و جلبک استخر را فرا بگیرد. این نکته را باید یادآوری کنیم که همیشه بهتر است با بخش پشتیبانی تولید کننده استخر خود، جهت دریافت مشاوره در تماس باشید اما برخی از نکات را باید در همه استخرهای فایبرگلاس رعایت کنید.

اولین نکته این است که همیشه بدنه و کف استخر را با برس های مخصوص تمیز کنید. این کار باعث می شود که هیچ آلودگی در آن ها جمع نشود. نکته دوم این است که به شکل مرتب باید کف استخر را جارو بکشید تا زباله ای در آن جمع نشود.

متعادل نگه داشتن مواد شیمیایی

متعادل نگه داشتن میزان مواد شیمیایی یکی از نکات بسیار مهم دیگر است که باید آن را رعایت کنید. این متعادل بودن باعث می شود که کیفیت آب استخر شما همیشه مناسب باشد.

کیت های بسیار ساده ایی وجود دارند که می توانند سطح مواد شیمیای استخرها را به راحتی اندازه گیری کنند، می توانید از شرکت سازنده استخر دریافت کنید و یا از هر جایی که آن ها را به فروش می رسانند. معمولا اکثر شرکت های سازنده همراه استخر، این کیت ها را ارائه می کنند.

 مقاله مرتبط:  یک استخر از چه بخش هایی تشکیل می شود؟ 

سرویس منظم

اما نکته آخر این است که استخرهای فایبرگلاس باید به شکل مرتب سرویس شوند. همان طور که اشاره کردیم، بسیاری از کارهای مربرط به نگهداری را می توانید خودتان به راحتی انجام دهید اما بهتر است که از یک تیم حرفه ای برای جلوگیری از ایجاد هر مشکلی کمک بگیرید.

تیم های حرفه ای باعث می شوند که برخی از نکاتی که شما از آن آگاه نیستید را مرتفع کنند و از بروز مشکل در استخر جلوگیری کنند.

رنگ کاری و نوسازی 

رنگ کاری و نوسازی می تواند احساس تازه بودن را در استخر فایبرگلاس شما ایجاد کند. طرح های مختلفی وجود دارند که می توانید با توجه به حیاط یا ویلای خود از آن ها استفاده کنید. 

قرار دادن مبلمان کنار استخر، آبنما، چراغ های ال ای دی و یا تخته های موج سواری می توانند بخشی از این نوسازی باشند. حتی قرار دادن چند گلدان کنار استخر نیز می تواند یک تغییر مثبت در فضا ایجاد کند.

بیشتر کردن فضای عرشه کنار استخر فایبرگلاس

بیشتر کردن فضای عرشه کنار استخر یکی از نکاتی است که در محوطه سازی استخر می توانید در نظر داشته باشید. این کار باعث می شود که فضای کافی برای پیاده روی و استراحت داشته باشید و یا اگر قصد داشتن باشید که در کنار استخر خود مبلمان قرار دهید مشکلی نداشته باشید.

در صورتی که بخواهید از مهمانان خود پذیرایی کنید این کار می تواند بسیار مفید باشد. برای استراحت یا غذا خوردن در کنار استخر نیاز به داشتن فضای کافی دارید بنابراین حتما باید فضای کافی برای آن را داشته باشید.

هم آفتاب بگیرید و هم از سایه لذت ببرید

حتما در زمان های که مشغول آفتاب گرفتن در کنار استخر هستید، نیاز به سایه نیز خواهید داشت تا لذت بیشتری از آن ببرید. برای این کار می توانید از سایه بان ها استفاده کنید یا حتی می توانید آلاچیق هایی را نیز در کنار استخر ایجاد کنید. ایجاد آلاچیق می تواند باعث شود که یک محیط بسیار جذاب و دوستانه داشته باشید.

 

استخر فایبرگلاس به همراه سایبان و تخت

 

نصب آلاچیق ها نیز بسیار راحت می باشد و هزینه ی زیادی نخواهد داشت. اما  اگر نمی خواهید از آلاچیق استفاده کنید، یک سایبان هم می تواند کافی باشد. آلاچیق یا سایبنان خود را می توانید با چراغ های آویزان یا گلدان های گل بسیار زیباتر کنید و فضایی لوکس و شیک در کنار استخر خود داشته باشید.

محلی برای صحبت در کنار استخر فایبرگلاس در نظر بگیرید

ایجاد یک محل گفت و گوی دوستانه یا کاری در کنار استخر می تواند یک گزینه جذاب باشد. برای این کار می توانید از مبلمان مناسب استفاده کنید تا مهمانان شما احساس راحتی کنند. استفاده از میز و صندلی سنتی نیز می تواند فضای جذابی را برای شما فراهم کند.

همچنین می توانید بخشی از فضا را به میز قهوه اختصاص دهید. گذاشتن بالش نیز می تواند راحتی بیشتری را به مهمانان شما بدهد.

 

استخر فایبرگلاس و صندلی

 

فضای ناهارخوری داشته باشید

با اضافه کردن بخش ناهارخوری و یا یک آشپرخانه کوچک می توانید سرگرمی و لذت بیشتری را تجربه کنید. این کار باعث می شود که بخش های سرگرم کننده و تفریحی در کنار استخر شما بیشتر شود. می توانید با دوستان خود کباب های مختلف را امتحان کنید و یک دورهمی فوق العاده داشته باشید.

قرار دادن یک یخچال نیز می تواند باعث شود که آن چه که نیاز دارید همیشه در دسترس شما باشد. با داشتن یک آشپرخانه و میز ناهار خوری در کنار استخر می توانید به خوبی از مهمانان خود پذیرایی کنید.

مقاله مرتبط : استخر، جکوزی و یا هر دو؟ بهترین انتخاب کدام است؟(راهنمای کامل 1401)

آپشن ها را اضافه کنید

آپشن های مختلفی وجود دارند که می توانید در کنار استخر فایبرگلاس آن ها دریافت کنید. یک نورپردازی مناسب می تواند فضای استخر شما را به کلی دگرگون کند. آپشن هایی مانند فواره ها، حباب ها و … می توانند زیبایی فضای استخر را چند برابر کنند.

از چراغ های ال ای دی نیز می توانید برای نورپردازی استفاده کنید. این چراغ ها قابلیت تنظیم دارند و به راحتی می توانند خودتان تغییرات لازم را ایجاد کنید.

فصل های بیشتری را برای شنا کردن داشته باشید

در فصل های از سال و یا حتی در زمان شب، هوا سردتر است و شنا کردن ممکن نیست. برای حل این مشکل می توانند اقداماتی را برای گرم شدن استخر خود انجام دهید. سیستم های گرمایش یکی از آپشن هایی است که از سازندگان استخر فایبرگلاس می توانید دریافت کنید.

همچنین قرار دادن یک بخاری نیز می تواند برای مهمانان شما راحتی بیشتری ایجاد کند. بنابراین نگران سرمای هوا نباشید. با اضافه کردن برخی از ویژگی ها به استخرهای فایبرگلاس می توانید در تمام فصل های سال از شنا کردن لذت ببرید.

جمع بندی

استخر فایبرگلاس برای تمام شرایط می تواند مناسب باشد. نگهداری از استخرهای فایبرگلاس کار چندان دشواری نیست و با انجام برخی از کارها می توانید بیشترین لذت را استخر فایبرگلاس خود داشته باشید. با داشتن یک برنامه منظم می توانید برای سال ها از استخر خود استفاده کنید و فضایی جذاب برای استراحت و تفریح داشته باشید. نکات بالا می تواند به شما در این زمینه کمک کند.

ما به شما توصیه می کنیم که حتما از استخرهای فایبرگلاس ما دیدن کنید و نمونه کارهای ما را ببینید. هر گونه سوال یا مشکلی داشتید می توانید با شماره 09113586753 تماس بگیرید و با مهندس محمدی در میان بگذارید. تیم آبی سازه به شما کمک می کند تا بهترین استخرهای فایبرگلاس را در حیاط خانه یا ویلای خود داشته باشید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.