تماس با ما :  09113586753

استخر، جکوزی و یا هر دو؟ بهترین انتخاب کدام است؟(راهنمای کامل 1401)

استخر، جکوزی و یا هر دو؟ بهترین انتخاب کدام است؟(راهنمای کامل  1401)

ما هر کدام به روش های مختلفی از استراحت کردن لذت می بریم. برخی از ما ممکن است یک جکوزی با آب داغ را ترجیح دهند در صورتی که عده ایی دیگر شنا کردن در یک استخر را دوست داشته باشند. ممکن است هر دو این ها را نیز دوست داشته باشید. هر کدام از این موارد را دوست داشته باشید، می توانید به راحتی به آن ها دسترسی داشته باشید.

ما در آبی سازه تلاش می کنیم تا بهترین انتخاب را داشته باشید. به راحتی می توانید استخر پیش ساخته، جکوزی پیش ساخته و یا هر دو را با هم در زمان بسیار کوتاه در حیاط خانه یا هر مکانی که دوست دارید، داشته باشید.

در این مقاله از سایت آبی سازه ما به بررسی اینکه کدام یک از آن ها برای شما مناسب است خواهم پرداخت. همچنین به طرح ها و مدل های مختلف استخر و جکوزی اشاره می کنیم و اگر مایل هستید که هر دو را داشته باشید چه انتخاب هایی برای شما بهتر است.

مزیت های استخر در مقابل جکوزی

استخرها و جکوزی ها دارای مزیت های خاص خود هستند اگرچه می توانند یکدیگر را کامل کنند. برای انتخاب بین آنها به مزیت ها و مشکلات هر دو اشاره می کنیم.

مزیت های یک استخر

  • داشتن فضای بیشتر برای شنا
  • آزادی عمل بیشتری دارید
  • می تواند شما را خنک کند (البته گرم هم می تواند بکند)

مشکلات یک استخر

  • نیاز به فضای بسیار زیاد دارد و ممکن است برای همه امکان پذیر نباشد
  • ممکن است فقط در برخی از بازه ها امکان استفاده از آن را داشته باشید.

 

استخر فایبرگلاس در حیاط خانه

مزیت های جکوزی

  • بسیار لذت بخش است
  • برای تفریح یا پزشکی قابل استفاده است
  • در تمام طول سال می توانید از آن استفاده کنید
  • نیاز به فضای بسیار زیادی ندارد

معایب جکوزی

  • نگهداری کردن از آن به زمان و هزینه بیشتری نیاز دارد
  • فضای بسیار کمتری نسبت به استخر دارد
جکوزی توکار کار شده توسط شرکت آبی سازه  

البته نباید این نکته را فراموش کنید که ممکن است برخی از مزیت هایی که در بالا اشاره شد در شرایطی به معایب تبدیل شوند و همچنین برخی از مشکلات اشاره شده در بالا به نکات مثبت تبدیل شوند. انتخاب طرح و اندازه با آنچه که شما از یک استخر نیاز دارد وابسته می باشد.

اگر قصد استراحت کردن دارید، وجود صندلی هایی که در کنار استخر تعبیه می شوند برای شما بسیار ضروری است. جکوزی ها هم به دو شکل دایره ایی و مربع می باشند که انتخاب بین آنها به خودتان بستگی دارد و فضایی که قصد استفاده از آن را دارید.ری نسبت به استخر داردتری نیاز دارد.

بیشتر بخوانید : چگونه از استخر فایبرگلاس بیشترین لذت را ببریم؟

طرح های استخر و جکوزی

برای ساخت استخر خانگی و همچنین ساخت جکوزی خانگی طرح های مختلفی را می توانید انتخاب کنید. از جمله آنها می توان به استخرهای کوچک، استخرهای مستطیلی، جکوزی های مربع، جکوزی های دایره ایی و … اشاره کرد. همچین از نظر مواد تشکلیل دهنده به سه دسته اصلی فایبرگلاس، بتنی و وینیل لاینر تقسیم می شوند.

در بین این سه مورد فایبرگلاس بسیار رایج تر است. استخر فایبرگلاس و همن طور جکوزی فایبرگلاس معمولا به شکل پیش ساخته و از قبل آماده تولید و اجرا می شوند. به همین دلیل ممکن است حق انتخاب چندانی نداشته باشید. اما نگران نباشید. ما در آبی سازه هیچ محدودیتی نداریم و به راحتی می توانید استخر فایبرگلاس و یا جکوزی فایبرگلاس را در هر طرح و اندازه ای که مایل هستید داشته باشید.

 جکوزی های معمولا آپشن های به همراه خود دارند که از جمله ی آنها می توان به spillover یا سرریز اشاره کرد. جکوزی اسپل اور یا سرریز به شکلی طراحی شده است که یک حالت آبشار مانند به داخل آن می رود. برای این کار از پمپ ها استفاده می کنند. اسپل اور بیشتر برای جکوزی های جدا از استخر کاربرد دارد.

 

چکوزی اسپل اور در کنار استخر در حیاط

 

استفاده همزمان استخر و جکوزی چگونه است؟

اکنون به تعدادی از سوالات که ممکن است برای شما ایجاد شود را مطرح می کنیم و به آنها پاسخ می دهیم. استفاده از همزمان استخر و جکوزی چگونه است و چگونه با هم کار خواهند کرد. در واقع می توان گفت ترکیب آن ها به استخرهای گفته می شود که دارای جکوزی هستند. به دلیل اینکه این دو نزدیک هم هستند سیستم تصفیه آن ها یکی می باشد.

این عامل باعث می شود که در صورت بروز مشکل تعمیر آن نیز راحت تر انجام شود. اما هزینه ی نگهداری در این حالت نسبت به زمانی که فقط استخر داشته باشید بیشتر است چون مصرف برق آن نسب به حالت تکی بیشتر است و همچنین میزان مواد شوینده بیشتری باید برای تمیز کردن آن ها استفاده کنید.

آیا یکپارچه کردن استخر و جکوزی ارزشش را دارد؟ این به به شما بستگی دارد و در بعضی از شرایط ممکن است مناسب باشد و در برخی دیگر خیر. در صورتی که فضای کافی برای قرار دادن جداگانه آنها ندارید و یا حس می کنید که استفاده کنار هم زیبایی بیشتری را به محیط شما می دهد می توانید از این ترکیب استفاده کنید.

مقاله مرتبط : چگونه یک استخر فایبرگلاس با قیمت مناسب خریداری کنیم؟

جمع بندی

در این مطلب با به بررسی استفاده همزمان استخر و جکوزی پرداختیم و این که آیا ارزش این کار را دارد. امیدواریم که مطالعه آن به شما در گرفتن تصمیم مناسب کمک کند. در آبی سازه ما استخرهای فایبرگلاس را به سراسر کشور ارسال می کنیم و تیم نصب و پشتیبانی ما صفر تا صد را برای شما انجام می دهد.

اگر قصد دریافت مشاوره و راهنمایی در مورد انواع استخر فایبرگلاس و یا جکوزی فایبرگلاس را دارید می توانید با شماره 09113586753 در تماس باشید. ما تمام مراحل ساخت و راه اندازی را با شما هماهنگ می کنیم و حتی به شکل حضوری می توانید در جریان قرار بگیرید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.