تماس با ما :  09113586753

ساخت استخر روی پشت بام: ایده ها، چشم انداز و الزامات

ساخت استخر روی پشت بام: ایده ها، چشم انداز و الزامات

ساخت استخر روی پشت بام می تواند لوکس بودن خانه و ویلای شما را نشان دهد. فرقی نمی کند که پشت بام شما رو به شهر باشد یا به سمت حیاط خانه، یک استخر روی پشت بام با طراحی زیبا می تواند فضای آرامش بخشی برای شما ایجاد کند، البته اگر طراحی درستی را انتخاب نکنید نتیجه عکس خواهد داشت.

به همین دلیل تیم آبی سازه در این مطلب تلاش کرده است تا شما را با مزایا و مزایت ساخت استخر روی پشت بام یا روف گاردن آشنا کند و تعدادی از طرح های زیبا با به شما نشان دهد و در مورد هزینه های نصب و نکات ایمنی آن به شما اطلاعات لازم را ارائه کند. پس با ما همراه باشید.

مهم ترین مزیت های استخرهای روی پشت بام

داشتن محیط تفریحی

استخرهای روی پشت بام می توانند محیطی برای تفریح خانوادگی یا دوستانه باشند. اگر ساخت استخر روی پشت بام را با هدف درستی انجام دهید موجب می شود که جذابیت خانه، آپارتمان و یا ویلای شما بسیار بیشتر شود.

حریم خصوصی

ساخت یک استخر بر روی پشت بام به دلیل قرار گرفتن در ارتفاع می تواند حریم خصوصی بیشتری برای شما فراهم کند. بدون شک هیچ کدام از شما دوست ندارید که زمانی که با مهمانان یا دوستان خود قصد شنا کردن دارید، دیگران به حریم خصوصی شما وارد شوند.

معایب ساخت استخر روی پشت بام

مزیت های ساخت استخر در پشت بام یا تراس را در بالا اشاره کردیم و تقریبا برای همه مزیت های آن ها مشخص است. اگر قصد ساخت استخر بر روی پشت بام یا روف خود دارید، بهتر است بدانید که این استخرها مشکلاتی هم دارند که در زیر به آن ها خواهیم پرداخت.

نصب دشوار

ساخت استخرهای روی سقف می تواند به چند دلیل مشکل باشد. حمل مواد و ابزار لازم به زمان بیشتری نیاز دارد و هزینه های آن نیز بیشتر خواهد بود. علاوه بر این ممکن است خطرناک نیز باشد.

نکته دیگر این است که باید مکان قرارگیری استخر و اطراف آن به خوبی بررسی و تقویت شوند. این باعث می شود که استخر به ساختمان یا ویلای شما فشار بیشتری وارد نکند. توضیح چگونگی آن بسیار مفصل و تخصصی است.

علاوه بر این باید برای جلوگیری از نشتی نیز اقدامات لازم انجام شود تا به ساختمان آسیبی وارد نشود.

قیمت بیشتر

ساخت استخر بر روی پشت بام دشوارتر از ساخت استخر در حیاط است به همین دلیل قیمت آن ها نیز معمولا بیشتر است. قیمت استخر به عوامل زیادی بستگی دارد که هزینه نصب هم بخشی از آن است به همین دلیل اگر قصد ساخت استخر روی پشت بام دارید باید هزینه آن را نیز در نظر داشته باشید.

دریافت مجوز

نصب استخر در پشت بام نیاز به دریافت مجوز  دارد. در برخی از شرایط ممکن است این مجوز به شما داده نشود.

فشار بر ساختمان

نصب استخر روی پشت بام یا روف گاردن فشار بیشتری را بر ساختمان یا ویلای شما وارد می کند. جهت رفع این مشکل همان طور که در بالا به آن پرداختیم باید ساختمان شما تقویت شود. بررسی ها منظم و نگهداری مناسب باعث می شود که از آسیب رسیدن به ساختمان جلوگیری شود.

مقاله مرتبط : 5 تا از بهترین استخرهای روی پشت بام در لندن [سال 2023]

ایده های ساخت استخر روی پشت بام

می توانید از طرح های کلاسیک برای استخر روی پشت بام حتی در آپارتمان ها و مکان های تجاری استفاده کنید.

 

استخر روی پشت بام کلاسیک

 

نمونه های مینیمالیستی از طرح های دیگر استخرهای روی پشت بام هستند.

 

استخر روی پشت بام مینیمالیستی

 

استراکچر سیلویی نیز می تواند در کنار یک مرکز بدنسازی یا تمرین بسیار جذاب باشد.

 

استخر روی پشت بام استراکچر سیلویی

 

با قرار دادن صندلی های کشید و حفاظ در کنار استخرهای روی پشت بام، می توانید حریم خصوصی بیشتری ایجاد کنید.

 

استخر روی پشت بام با صندلی های کشیده

 

استفاده از صندلی های بیشتر برای فعالیت های شغلی یا استراحت نیز می تواند گزینه مناسبی باشد.

 

استخر روی پشت بام با صندلی های زیاد

 

برای داشتن دید بهتر می توانید از طرح های شیشه ای استفاده کنید.

 

استخر روی پشت بام شیشه ایی

 

این یک نمونه دیگر از دیواره ای شیشه ای است.

 

استخر روی پشت بام با طرح شیشه ایی

 

استخرهای روی پشت بام با فضای سرگرمی بیشتر معمولا طرفداران زیادی دارد.

 

استخر روی پشت بام با فضای زیاد

 

استخرهای که کاملا بالای ساختمان هم قرار نمی گیرند می تواند بسیار جذاب باشند.

 

استخر روی پشت بام نه به طور کامل

 

نصب استخر روی پشت بام

در بالا درباره نصب استخر روی پشت بام نکاتی را بیان کردیم. نکته ی مهم این است که از یک پیمانکار مطمئن با سابقه طولانی سفارش دهید.

آبی سازه با سابقه ی بیش از پنج دهه در ساخت سازه های آبی آماده است که مطابق نیاز شما استخرهای روی پشت بام را برای شما طراحی و پیاده سازی کند. ما پروژه های بسیار بزرگ و موفقی را در سراسر کشور انجام داده ایم که می تواند تضمینی بر کیفیت کار ما باشد.

هزینه ساخت استخر روی پشت بام

هزینه ساخت استخر روی پشت بام به چندین عامل بستگی دارد اما حداقل قیمت آن چیزی حدود 50 میلیون تومان می باشد. مشتریان معمولا آپشن هایی را نیز کنار استخر می خواهند تا استخر مدرن و شیکی را داشته باشند.

هزینه یک استخر شامل حمل و نقل تجهیزات، تقویت ساختمان و … می شود. اگر تغییرات سقف زیاد باشد طبیعی است که هزینه آن بیشتر است. برای دریافت مشاوره و راهنمایی های لازم می توانید با شماره 09113586753 تماس بگیرید و با مدیر شرکت آقای محمدی مستقیما در ارتباط باشید.

2 نظر

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.