تماس با ما :  09113586753

یک استخر از چه بخش های تشکل می شود؟

یک استخر از چه بخش های تشکل می شود؟

آبی سازه تولید کننده انواع استخر فایبرگلاس جهت شنا کردن برای شما بخش های مختلف یک استخر را بیان می کند. اگر صاحب یک استخر هستید و یا قصد ساخت استخر آن را دارید این مطلب می تواند برای شما مفید باشد. اطلاعات کافی داشتن از بخش های مهم یک استخر می تواند هم در تمیز نگه داشتن و هم در افزایش عمر مفید آن به شما کمک کند.

صاحبان استخر با داشتن این اطلاعات می توانند کارایی بخش ها مختلف را بدانند و این باعث می شود که امنیت استفاده از آن نیز افزایش یابد. علاوه بر این در صورتی که استخر شما دچار مشکل شود، درک بهتری از مشکل خواهید داشت و این می تواند برای دریافت پشتیبانی بهتر از شرکت سازنده مفید باشد تا سریعتر مشکل خود را رفع کنید.

تنوع در استخرها بسیار زیاد است و با هر طرح دلخواه را می توانید در بازار مشاهده کنید اما می توان گفت که تقریبا همه ی آن ها یک از سری قطعات ساخته می شوند. علاوه بر این آپشن های استخرها نیز بسیار متنوع است و بر اساس نیاز خود می توانید آن ها را به استخر خود اضافه کنید و لذت بیشتری از شنا کردن و جمع شدن دور هم ببرید.

می توان گفت که مهمترین قسمت های یک استخر بخش هایی هستند که بیشترین تاثیر را در عملکرد آن دارند که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد.

مهمترین قسمت های استخر

سیستم مکش استخر

مکش آب در استخر یکی از مهمترین قسمت های استخر می باشد که برای آن یک سیستم مکش در نظر گرفته می شود. وظیفه این سیستم مکش آب و فرستادن آن به بخش تصفیه می باشد. این فرایند سبب گردش جریان آب در استخر ها می شود.

اسکیمرها

اسکیمرها نقش بسیار مهمی در استخر خانگی دارند. آن ها حالت مکش دارند و به عنوان یکی از بخش های مهم قسمت فیلتر و تصفیه به شمار می روند. مکان قرارگیری آن ها معمولا در کنار استخر می باشد و وظیفه مکش و تصفیه آب استخر از آشغال های که ابعاد نسبتا بزرگی دارند مانند شاخ و برگ درختان یا حشرات را بر عهده دارند.

در واقع زمانی که بخش فیلتراسیون نتواند به علت اندازه بزرگ زباله ها آن ها فیلتر کند، اسکیمرها این وظیفه را بر عهده خواهند داشت. آب استخر قبل از ورد به قسمت فیلتراسیون وارد اسکیمر می شود تا مانع از ورد زباله های بزرگ به سیستم فیلتر استخر شوند.

 

اسکیمر استخر

بخش زهکشی

این بخش را می توانید در قسمت های پایین استخر مشاهده کنید. این قسمت را می توانید در همه استخرها از جمله استخرهای فایبرگلاس نیز مشاهده کنید. این بخش در واقع وظیفه خالی کردن آب استخر را بر عهده دارد. عملکرد بخش زهکشی شبیه به اسکیمرها می باشد. در واقع در بالای استخر آب توسط اسکیمرها مکش می شود و در بخش پایین این کار توسط بخش زهکشی انجام می شود.

اگر یک استخر فایبرگلاس در حیاط خانه یا ویلای خود دارد بهتر است که هیچ وقت خودتان آب آن را با این قسمت خالی نکنید. زمانی که تصمیم دارید آب استخر را خالی کنید، با تیم پشتیبانی شرکت تولید کننده حتما هماهنگ کنید و مشاوره لازم را از آن ها دریافت کنید.

برخی از استخرهای جدید که به شکل توکار و در داخل زمین قرار می گیرند، دارای دو سیستم زهکشی می باشند. این کار در واقع برای ایمنی بیشتر است و زمانی که یکی از آن ها دچار مشکل شود دیگری این وظیفه را انجام می دهد.

مقاله مرتبط: چگونه از استخر فایبرگلاس بیشترین لذت را ببریم؟

بخش فیلتراسیون

در تمام استخرها چه استخر فایبرگلاس باشد و چه هر استخر دیگری، یک بخش فیلتراسیون وجود دارد که دو قسمت اصلی دارد که عبارتند از فیلتر استخر و پمپ استخر. نحوه کار آن ها کاملا از هم جدا است در صورتی که در هر دو جزئی از یک بخش هستد. عملکرد آن ها در زیر توضیح داده شده است.

  • فیلتر استخر: جهت ضدعفونی کردن آب استخر در بسیاری از مواد از کلر استفاده می شود. با اینکه کلر می تواند بسیاری از آلاینده ها مانند باکتری ها و ویروس ها را از بین ببرد اما آب به شکل کامل تمیز نمی شود. برای اینکه تمیز شدن آب استخر به شکل کامل انجام شود، بخش فیلتر استخر به کار گرفته می شود. بخش فیلتر باعث می شود که باقی کثیفی ها و ذرات کوچکی که ممکن است هنوز وجود داشته باشند نیز از بین بروند و آب استخر به شکل کامل تمیز شود.
  • پمپ استخر: در بخش قبل گفتیم که آب جهت تصفیه زباله های بزرگ به داخل اسکیمرها وارد می شود. اما آب چگونه وارد اسکیمرها می شود؟ این بخش توسط پمپ استخر انجام می شود. هر پمپ دارای پروانه های است که با ایجاد خلا باعث می شوند که آب به داخل اسکیمر مکش شود. موتورخانه بخش بسیار مهم همه ی استخرهای هستند که در خانه و ویلاها نصب می شوند و توان آن ها متفاوت است. میزان توان یک موتورخانه بستگی به ابعاد استخری دارد که می خواهید از آن استفاده کنید. طبیعی است که هر چه استخر بزرگتر باشد به موتورخانه و پمپ با توان بالاتر نیاز خواهید داشت.

 

تجیهزایت فیلتراسیون استخر

بخش فشار یا دمش

بعد از اینکه آب به شکل کامل توسط بخش فیلتراسیون تصفیه شد، باید به داخل استخر ریخته شود. این کار توسط بخش فشار یا دمش انجام می گیرد. در واقع این بخش چرخه فعالیت استخر را تکمیل می کند. این قسمت از استخرهای فایبرگلاس خود دارای دو بخش می باشد که در زیر توضیح داده می شود.

  1. لوله های برگشتی: عملرد آن ها بر عکس مکش می باشد. این لوله های که معمولا جنس آن ها از پی وی سی می باشد، آب تصفیه شده استخر ح داده می شود. این کار توسط بخش فشار ید. طبیعی است که هر چهرا به بخش جت ها انتقال می دهند.
  2. جت های برگشتی: هنگامی که آبی که از طریق فیلتراسیون عبور کرده است از طریق لوله های برگشت عبور می کند و وارد جت های برگشتی خواهد شد و دوباره وارد استخر می شود.

در واقع جت های برگشتی دو کار را انجام می دهند. علاوه بر اینکه آب از طریق آن ها به درون استخر می ریزد، آب را در داخل استخر حرکت می دهند. این کار باعث می شود که انتقال آب به اسکیمرها بهتر انجام شود و فشار بیشتری برای وارد شدن زباله های بزرگ به داخل اسکیمرها ایجاد می کند.

انواع استخر

استخرها انواع مختلفی دارند که مهمترین آن ها عبارتند از استخرهای فایبرگلاس، استخرهای لینیل واینر و استخرهای بتنی که با توجه به شرایط خود می توانید از هر کدام از آن ها استفاده کنید. اجزای تشکیل کننده ی همه استخرها تقریبا یکی می باشد و وظیفه آن ها مشخص است.

قطعات اشاره شده در بالا جزء بخش های بسیار اساسی استخرها می باشند که در تمام مدل ها می توانید آن ها را مشاهده کنید. قطعات دیگری نیز وجود دارند که در شرایط خاص می توانید آن ها را نیز به استخر خود اضافه کنید.

مقاله مرتبط: چه دلایلی باعث تاخیر در تحویل به موقع استخرهای پیش ساخته فایبرگلاس می شوند؟

جمع بندی

بدون توجه به نوع استخری که می خواهید داشته باشید باید قسمت های اصلی آن ها را بشناسید تا در استفاده کردن و نگهداری آن ها بهتر عمل کنید. این کار باعث می شود که بیشترین استفاده را از استخر خود ببرید. اطلاع داشتن از بخش های مهم استخر و چگونگی عملکرد آن ها زمانی که مشکلی در استخر شما به وجود آید، در حل بهتر و سریعتر آن می تواند به شما بسیار کمک کند.

برای دریافت مشاوره و راهنمایی رایگان از شرکت آبی سازه می توانید با شماره 09113586753 تماس بگیرید و مستقیما با مهندس محمدی در ارتباط باشید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.