تماس با ما :  09113586753

ساخت استخر در باغ های کوچک

ساخت استخر در باغ های کوچک

ساخت استخر در باغ یکی از آپشن های جذاب می باشد که طرفداران زیادی دارد. کوچک بودن باغ به این معنی نیست که ساخت استخر در آن امکانپذیر نیست. با برنامه ریزی دقیق و انتخاب طرح مناسب، می توانید یک استخر باغ لوکس داشته باشید.

اگر می خواهید یک مکان برای خنک شدن در روزهای گرم داشته باشید و یا فقط می خواهید زیبایی باغ خود را بیشتر کنید، استخرهای با طرح های گوناگونی وجود دارد که کاملاً برای یک باغ کوچک مناسب هستند.

اگر قصد ساخت استخر در باغ کوچک خود دارید، این مطلب از سایت آبی سازه را از دست ندهید. در این مطلب برخی از بهترین مدل های استخر را برای باغ‌های کوچک بررسی می‌کنیم و نکاتی را در مورد چگونگی استفاده حداکثری از فضاهای محدود ارائه می‌کنیم.

ساخت استخر کوچک در باغ: به چه چیزهای باید توجه کرد؟

وقتی نوبت به محوطه سازی استخر می رسد، باغ ها یا حیاط های کوچک می توانند مشکل ساز باشند. شما باید به دقت در مورد فضای خود فکر کنید و عواملی مانند اندازه، شکل، نوع استخری که می‌خواهید (توکار یا روکار) و حریم خصوصی را در نظر بگیرید.

برای لذت بردن حتما نیاز نیست که یک استخر بزرگ در باغ داشته باشید. یک استخر کوچک هم می تواند نیازهای شما را برطرف کنید و یک استخر زیبا باشد. فقط باید به دقت فکر کنید که می خواهید استخر شما چگونه به نظر برسد و چگونه با فضای باغ شما هماهنگ است. بسته به نوع استخر و آپشن هایی که انتخاب می‌کنید، استخر کوچک‌تر حتی می‌تواند برای شما مقرون‌به‌صرفه‌تر باشد.

در ادامه، برخی از بهترین مدل ها و ایده‌های ساخت استخر کوچک در باغ را به شما معرفی می کنیم. با کمی خلاقیت، می توانید در باغ خود یک استخر زیبا داشته باشید.

بهترین طرح ها برای ساخت استخر در باغ های کوچک

بهترین طرح استخر برای باغ های کوچک، طرحی است که از فضای موجود حداکثر استفاده را می کند. ساخت استخر در باغ باید به گونه ای باشد که با باغ شما به طور کلی سازگار باشد. این نکته را باید در نظر داشته باشید که آپشن هایی مانند فواره ها، سرسره ها و آبنماها هم می توانند استخر شما را کامل کنند. اگر واقعاً فضای محدودی دارید، مشاوره گرفتن از یک شرکت معتبر سازنده استخر به شما در برنامه ریزی یک استخر کوچک فوق العاده کمک خواهد کرد. می توانید سؤالات خود را از آن ها بپرسید و ایده‌های خود را مطرح کنید تا طرحی به دست آورید که برای شما مناسب باشد. برخی از محبوب ترین طرح های استخر برای باغ های کوچک عبارتند از:
  • استخرهای لپ – این استخرها با طول زیاد و عرض کم برای فضاهای کوچک مناسب هستند زیرا فضای کمتری را اشغال می کنند.
  • استخرهای آماده – این استخرها فرمی زیبا و شیک تقریبا بی نظیر را ارائه می دهند و می توانند در بسیاری از فضاهای استفاده شوند.
  • جکوزی استخر – جکوزی استخرها برای حیاط و باغ های با فضای کم مناسب هستند زیرا به مساحت بسیار کمتری نسبت به یک استخر سنتی نیاز دارند.
طرح های مناسب برای ساخت استخر در باغ کوچک
نمونه طرح برای ساخت استخر در باغ های کوچک

5 ایده برای ساخت استخر کوچک در فضای باز

ترکیبی از جکوزی و استخر

استخرهای شنا و جکوزی ها مکمل یکدیگر هستند. در واقع، یک استخر کوچک و جکوزی می‌تواند مکان مناسبی در باغ و حیاط شما ایجاد کند. برای نصب و راه اندازی این نوع از استخرها به فضای زیادی نیاز ندارید. در کنار آن ها فضایی برای نشستن در نظر بگیرید تا یکی از لوکس‌ترین استخرهای در باغ را داشته باشید. قراردادن تعدادی گلدان و کاشتن چند نهال و لامپ ها می تونند استخر باغ کوچک شما را زیباتر کنند. یک استخر جکوزی گزینه عالی برای ترکیب هر دوی این ها خواهد بود. شما همچنین می توانید یک استخر سفارشی داشته باشید که یک طرف آن یک استخر و طرف دیگر یک جکوزی است. همچنین می توانید دما را به دلخواه تغییر دهید.

استخر با فضای شیشه ای

استخر با فضاهای شیشه ای بین استخر روباز و سرپوشیده هستند. این طرح می تواند گزینه ایی عالی برای یک باغ و حیاط کوچک باشد. دیوارهای شیشه‌ای حریم خصوصی بیشتری در اختیار شما قرار می دهد و در عین حال به شما اجازه می دهد که بیرون آن را مشاهده کنید. برای لذت بیشتر، اضافه کردن یک جکوزی در یک گوشه را در نظر بگیرید. کارهای زیادی وجود دارد که می‌توان انجام داد تا استخر با فضای شیشه ایی حتی برای فضاهای کم لوکس و کاربردی باشد. استخر با فضای شیشه ای برای استفاده در تمام طول سال مناسب خواهد بود.
استخر با فضای شیشه ای
استخر با فضای شیشه ای مناسب برای باغ های کوچک

استخرهای توکار یا درون زمین

استخرهای توکار معمولاً گزینه بهتری برای فضاهای کوچک هستند، زیرا می توانند به صورت سفارشی طراحی شوند تا حتی در کمترین فضاها نیز امکان راه اندازی داشته باشند. البته، باید به فضای اطراف استخر نیز توجه کنید و مطمئن شوید که فضای کافی برای دیگر موارد مانند ایمنی استخر و مسیر رفت و آمد وجود دارد یا خیر.
طرح های استخر توکار از یک استخر بی نهایت که باعث صرفه جویی در فضای باغ با ارزش می شود گرفته تا یک استخر توکار که به راحتی با فضای شما سازگار می شود، برای فضاهای کوچک عالی هستند.

استخرهای با طرح سفارشی

اگر فضای کمی دارید، طرح های سفارشی را انتخاب کنید. این به شما کمک می کند تا از فضایی که در اختیار دارید بیشترین استفاده را ببرید و در عین حال به شما امکان می دهد که یک تحول اساسی در باغ و حیاط خود ایجاد کنید.
وقتی صحبت از استخرهای سفارشی برای باغ می شود، طرح های زیادی وجود دارد. یک استخر دایره‌ای روکار ، یک استخر پلانژ یا یک استخر بی‌نهایت نمونه ای از این طرح ها می باشند.

استخر با شکل سفارشی
استخر با طرح سفارشی

استخرهای دارای آبنما

با وجود یک استخر در باغ دارای آبنما، اندازه استخر به چشم نیاید. ترکیب یک استخر کوچک را با آپشنی مانند آبنما باعث می شود که استخر شما لوکس به نظر برسد. آپشن هایی مانند آبنماها و فواره ها می توانند فضایی آرام را به استخر شما اضافه کنند، در حالی که فضای زیادی را اشغال نکنند. اگر فضای کمی دارید اما می‌خواهید استخر در باغ لوکس داشته باشید، آبنما می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.

ساخت استخر در باغ توسط آبی سازه

بدون توجه به اندازه باغ، همیشه راهی برای ساخت استخر در باغ در آن وجود دارد. استخر جکوزی، استخرهای با طرح سفارشی و استخرهای دارای آبنما از جمله این روش ها هستند. حتی در ساخت استخر در باغ های کوچک نیز می توانید لذت داشتن یک استخر زیبا را ببرید. در آبی سازه، ما امکان ساخت و نصب استخر در هر اندازه و طرحی را داریم. بنابراین، اگر به دنبال ساخت استخر در باغ کوچک خود هستید می توانید با شماره 09113586753 تماس بگیرید. ما به شما راهنمایی های لازم برای داشتن یک استخر لوکس و در عین حال کاربردی و سودمند را خواهیم داد.
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.