تماس با ما :  09113586753

جکوزی ها باید در چه دمایی کار کنند؟ (نکات و ترفندها)

جکوزی ها باید در چه دمایی کار کنند؟ (نکات و ترفندها)

جکوزی ها اگر در دمای مناسبی استفاده شوند، لذت بسیار بیشتری را برای شما ایجاد خواهند کرد. در این مطلب می خواهیم دمای مناسب جکوزی ها برای تمام افراد را بررسی کنیم. با ماه همراه باشید.

دراز کشیدن در آب گرم و داغ جکوزی، بهترین بخش آن است. جکوزی ها می توانند برای همه اعضای خانواده لذت بخش باشند. اگر قصد ساخت جکوزی خانگی را دارید، بهتر است دمای مناسب جکوزی برای شرایط مختلف را بدانید. برای تنظیم بهتر دما باید برخی از نکته ها در نظر بگیرید.

بر اساس تجربه به این نتیجه رسیدیم که بیشتر افراد دمای جکوزی ها را به گونه ای تنظیم می کنند که در آن احساس خوبی داشته باشند. این هیچ مشکلی ندارد اما باید در برخی از شرایط خاص، دمای جکوزی را باید به گونه ای تنظیم کنید که به شما آسیبی نرسد و لذت کافی را نیز از آن ببرید. در ادامه مطلب به شما خواهیم گفت که چرا دمای جکوزی مهم است و در شرایط مختلف چه دمایی مناسب است.

 

بلند شدن بخار از جکوزی

 

سوالاتی که در این مطلب به آن ها پاسخ می دهیم عبارتند از:

1-بهترین دما برای جکوزی چه دمایی است؟

2-دمای مناسب جکوزی برای خانم ها در زمان بارداری چه دمایی است؟

3-برای سالمندان چه دمایی از جکوزی مناسب است؟

4-کودکان امکان استفاده از جکوزی را دارند؟ چه دمایی برای آن ها مناسب است؟

5-زمانی که از جکوزی استفاده نمی کنید دمای آن چقدر باید باشد؟

6-دمای جکوزی در تابستان چقدر باید باشد؟

7-در زمستان جکوزی باید چه دمایی داشته باشد؟

البته این نکته را نیز باید اشاره کنیم که آنچه که در این مطلب بیان می کنیم، هیچ گونه الزامی برای شما ندارد. اگر دارای شرایط خاصی هستید حتما با پزشک خود مشورت کنید تا بتوانید تصمیم بهتری بگیرید.

بهترین دما برای جکوزی چه دمایی است؟

به طور کلی، دمای جکوزی از 32 درجه سانتیگراد (90 درجه فارنهایت) تا 40 درجه سانتیگراد (104 درجه فارنهایت) متغیر است. بر اساس استانداردهای جهانی، دمای آب جکوزی به هیچ وجه نباید از 40 درجه بالاتر رود. دمای استاندارد برای افراد بزرگسال که بیماری خاصی ندارند، تقریبا 36 درجه سانتی می باشد.

در صورتی که دمای آب بیشتر از مقدارهای تعیین شده باشد می تواند مشکلاتی برای سلامتی به وجود دارند که گرمازدگی یک نمونه از آن می باشد. این نکات شاید شما را کمی نگران کند اما باید بدانید که استفاده از جکوزی ها هیچ مشکلی را برای شما ایجاد نمی کند. همان طور که ممکن است بسیاری از شما بدانید آب گرم برای از بین بردن استرس ها و بالا بردن آرامش بسیار مفید است.

دمای مناسب جکوزی برای خانم ها در زمان بارداری چه دمایی است؟

استفاده از آب گرم جکوزی برای خانم ها در زمان بارداری می تواند دردهای آن ها را کاهش دهد. انتخاب دمای مناسب برای جکوزی می تواند آرامش بیشتری را برای خانم های باردار ایجاد کند و از خطرات احتمالی پیش گیری کند. پزشکان به خانم های باردار توصیه می کنند که دمای بدن آن ها نباید بشتر از 39 درجه سانتی گرداد شود.

این توصیه برای جلوگیری از آسیب رسیدن به نوزاد می باشد. در صورتی که جکوزی شما امکان تنظیم دما دارد، بهتر است دمای آن را کاهش دهید و بدون مشکل از آن استفاده کنید اما اگر این گونه نیست بهتر است از جکوزی استفاده نکنید.

بیشتر بدانید: جکوزی پیش ساخته جدا از استخر و یا متصل به استخر؟ (راهنمای کامل)

برای سالمندان چه دمایی از جکوزی مناسب است؟

 

استفاده افراد مسن از جکوزی

 

بالا رفتن سن بیماری های مختلفی را در بدن انسان ایجاد می کند. از جمله این بیماری ها می توان به دردهای غضلانی اشاره کرد. دمای مناسب برای استفاده افراد مسن از جکوزی تقریبا 35 درجه سانتی گراد می باشد. این نکته را فراموش نکنید که به هیچ وجه نباید دما بیشتر از 40 درجه سانتی گراد شود.

استفاده از آب گرم درد را کاهش می دهد اما به دلیل شرایط خاصی که افراد مسن دارند بهتر است که با یک متخصص مشورت کنند تا با خیال راحت بتوانند از جکوزی استفاده کنند. نکته ی دیگری که سالمندان برای استفاده از جکوزی به آن نیاز دارند، پل های ایمن می باشند که در وارد و یا خارج شدن از جکوزی مشکلی نداشته باشند.

کودکان امکان استفاده از جکوزی را دارند؟ چه دمایی برای آن ها مناسب است؟

والدین در مورد استفاده کودکان از جکوزی باید حساسیت بیشتری داشته باشند. بهتر است با یک متخصص مشورت کنید تا به آن ها اطمینان دهد که استفاده از آب گرم جکوزی برای فرزندتان مشکلی ندارد. علاوه بر این حتما کودکان را زمانی  که در جکوزی هستند تحت نظر داشته باشید تا حادثه ای اتفاق نیفتد.

برای کودکان توصیه می شود که اگر نمی توانند پای خود را به کف جکوزی برسانند و سرشان بالای آب بماند، استفاده از جکوزی برای آن ها مناسب نیست. حتی اگر این شرایط را دارند باید در زمان های کوتاه از جکوزی استفاده کنند. اگر دمای جکوزی بالای 38 درجه سانتیگراد می باشد به هیچ وجه نباید بیشتر از 4 تا 5 دقیقه در جکوزی بمانند.

بهتر است بعد از 5 دقیقه از آن خارج شده و پس از مدتی دوباره وارد جکوزی شوند. در دماهای کمتر می توانند مدت بیشتری در جکوزی بمانند. برخی از جکوزی ها به گونه ای طراحی می شوند که صندلی های مخصوص کودکان دارند. این جکوزی ها می توانند امنیت استفاده کودکان از جکوزی را بالاتر ببرد.

 

کودک در حال استفاده از جکوزی

 

زمانی که از جکوزی استفاده نمی کنید دمای آن چقدر باید باشد؟

اگر مدت زمانی که از جکوزی استفاده نمی کنید زیاد است مثلا قصد مسافرت دارید، بهتر است که کلا آن را خاموش کنید و آب آن را خالی کنید. این کار می تواند مزیت های زیادی برای شما داشته باشد که در ادامه به آن ها می پردازیم.

  • مصرف برق را کاهش می دهد. خاموش کردن باعث می شود که هیچ برقی مصرف نکند اما اگر دمای آن را کاهش دهید و حتی خیلی پایین بیاورد باز هم برق مصرف خواهد کرد.
  • نیازی به تمیز کردن نخواهد داشت. اگر جکوزی را روشن نگه داشته و برای زمان زیادی از آن استفاده نکنید در صورتی که آب آن را خالی نکرده باشید، می تواند کثیفی هایی مانند جلبک را افزایش دهد که تمیز کردن آن ها می تواند پر زحمت باشد.
  • آب جکوزی یخ نخواهد زد. اگر در زمان های که آب و هوا سرد است و آب در داخل جکوزی باقی مانده باشد می تواند منجر به یخ زدن و در نتیجه آسیب رسیدن به لوله کشی ها شود.

موارد بالا در شرایطی بود که برای مدت طولانی از جکوزی استفاده نمی کنید. اما اگر این زمان خیلی زیاد نیست بهتر است دمای آن را کاهش دهید و آب آن را نیز خالی نکنید. روشن بودن جکوزی در دمای پایین باعث می شود که اگر دوباره بخواهید از آن استفاده کنید سریعتر گرم شود و مصرف انرژی آن نیز کمتر باشد.

دمای جکوزی در تابستان چقدر باید باشد؟

از جکوزی ها در تابستان هم می توانید استفاده کنید. تنظیم دمای جکوزی در دماهای پایین تر می تواند استفاده از آن ها در تابستان را لذت بخش تر کند. دماهای جکوزی را می توانید تا 25 درجه نیز کاهش دهید تا احساس راحتی داشته باشید. این نکته را هم در نظر داشته باشید که اگر در تابستان تصمیم داشتید دمای جکوزی را تغییر دهید، به آرامی این کار را انجام دهید.

تغییر ناگهانی دما می تواند علاوه بر مصرف بیشتر انرژی، موجب آسیب رسیدن به جکوزی نیز شود. همچنین می توانید از کاورهای جکوزی استفاده کنید. این کاورها باعث می شوند که دمای آب در تابستان خنک بماند و در زمستان نیز از اتلاف گرما جلوگیری می کنند.

در زمستان جکوزی باید چه دمایی داشته باشد؟

بیشترین استفاده از جکوزی ها در فصل زمستان می باشد. دمای مناسب جکوزی در زمستان چیزی بین 35 تا 40 درجه سانتی گراد می باشد. می توانید دمای جکوزی را به اندازه ای که احساس راحتی کنید افزایش دهید.

جمع بندی

در این مطلب تلاش کرده ایم تا دمای مناسب جکوزی در شرایط مختلف را برای شما بیان کنیم. استاندارد کلی برای دمای جکوزی های چیزی بین 36 تا 41 درجه سانتیگراد می باشد. اگر قصد دارید که به شکل خانوادگی یا دوستانه از جکوزی استفاده کنید بهتر است دمای آن را تنظیم کنید تا همه احساس آرامش کنند.

آبی سازه تولید کننده جکوزی پیش ساخته فایبرگلاس آمادگی دارد تا مشاوره های لازم را در مورد داشتن یک جکوزی خانگی زیبا و بادوام به شما ارائه دهد. ما بهترین مواد را در ساخت جکوزی ها استفاده می کنیم و در انتخاب طرح و اندازه اختیار کامل دارد. برای دریافت مشاوره می توانید با شماره 09113586753 در تماس باشید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.