تماس با ما :  09113586753

تمیز کردن استخرهای فایبرگلاس در 7 مرحله !

تمیز کردن استخرهای فایبرگلاس در 7 مرحله !

تمیز کردن استخر فایبرگلاس برای ماندگاری آن بسیار مهم است. اگر در حیاط ویلا یا باغ خود یک استخر فایبرگلاس دارید باید به خوبی از آن نگهداری کنید. این کار باعث می شود از شنا کردن در آن با خانواده و دوستان بیشترین لذت را ببرید. تمیز نگه داشتن استخر باعث می شود که آب آن هیچ خطری برای شما نداشته باشد. ما در زیر 7 مرحله جهت نگهداری از استخرهای فایبرگلاس را بیان کرده ایم که می تواند برای شما مفید باشد. با ما همراه باشید.

مرحله اول) گردش درست آب در پمپ و فیلتر استخر فایبرگلاس

برای یک استخر فایبرگلاس می توان گفت که پمپ و فیلتر مهمترین بخش های آن هستند. این دو قسمت باعث می شوند که آب تصفیه شده در استخر جریان داشته باشد. وظیفه پمپ ها این است که آب را به سمت فیلترها هدایت کنند. نحوه گردش آب در استخر فایبرگلاس به گونه ای است که هر هشت ساعت باید از فیلتر عبور کنند.

برای این کار پمپ ها باید چیزی حدود 10 ساعت در روز عمل کنند. آب های اطراف استخر نباید در یک جا جمع شوند. جمع شدن آب باعث می شود که جلبک ها و کثیفی ها به وجود بیایند. علاوه بر این گردش آب در اطراف استخر باعث می شود که اسکیمرها زباله های بشتری را جذب کند. بنابراین برای عملکرد مناسب پمپ و فیلتر باید آب به شکل مناسب گردش داشته باشد.

مرحله دوم) تعویض کارتریج فیلتر استخر فایبرگلاس

فیلتر در استخرهای فایبرگلاس وظیفه جذب و از بین بردن زباله های خیلی ریز را برعهده دارند. اطلاع داشتن از چگونگی عملکرد فیلتر بسیار مهم است. در دفترچه های راهنمای شرکت سازنده چگونگی عملکرد بهینه فیلتر استخر وجود دارد.

فیلترها دارای یک بخش داخلی هستند که می توان آن را جدا کرد و به خوبی شستشو داد. این بخش کارتریج نام دارد و تعویض آن باعث می شود که عملکرد فیلتر بهبود یابد.

مرحله سوم) برس زدن و جارو کردن استخر

استخرهای فایبرگلاس دارای بخش های هستند که آب در آن ها یا اصلا گردش ندارد و یا به سختی جریان دارد. گردش نداشتن آب در این بخش ها می تواند باعث به وجود آمدن جلبک ها و رشد سریعتر آن ها شود. برای حل این مشکل باید در هر هفته یک بار بدنه و کف استخر برس زده و با جارو کردن تمیز شود.

بیشتر بخوانید: چگونه یک استخر فایبرگلاس با قیمت مناسب خریداری کنیم؟(6 نکته مهم)

مرحله چهارم) اندازه گیری pH و ضدعفونی کننده آب استخر

برای آب استخر دو عامل pH و ضدعفونی کننده بسیار مهم هستند بنابراین باید مرتب آن ها را چک کنید. چک کردن هفتگی باعث می شود که تغییرات آب در اثر عواملی مانند بارش باران را تشخیص دهید. این دو آزمایش باعث می شوند که همیشه کیفیت آب شما در بهترین حالت باشد.

کیت های مخصوص این کار وجود دارند که باعث می شوند به راحتی این آزمایش را انجام دهید. متعادل بودن ph آب استخر اهمیت بسیار زیادی دارد. اگر از 7.6 بیشتر شود، باعث می شود که ضدعفونی کننده ها تاثیر خود را از دست بدهند. هفته ای چند بار آن را اندازه بگیرید و برای رسیدن به مقدار مطلوب از کاهش دهنده یا افزایش دهنده ph استفاده کنید.

کیت اندازه گیری ph آب

مرحله پنجم) استفاده از قرص کلر

ضدعفونی کردن آب استخر از مهمترین نکات در تمیز بودن آب آن است. برای این کار می توانید از قرص های کلر استفاده کنید. یک قرص کلر به شکل آرام و مداوم کلر به آب اضافه می کند. این عملکرد آرام و مداوم باعث یم شود که برای بازه ی بیشتری آب ضدعفونی شود.

انواع دیگری از کلر نیز وجود دارد که می توانید آن ها را تهیه کنید. اما در هر صورت باید از کلر تثبیت شده جهت ضدعفونی استفاده کنید این کار باعث می شود که برای مدت بیشتری عمل کند. جهت تمیز نگه داشتن آب استخر فایبرگلاس، باید در اسکیمر و فیدر همیشه کلر وجود داشته باشد.

بیشتر بخوانید: 6 مدل مختلف از بهترین استخرهای شنا که می توانید انتخاب کنید!

مرحله ششم) اکسید کردن کثیفی ها

زمانی که در استخر شنا می کنید ممکن است عرق کنید و یا حتی موهای زائد شما در آب باقی بمانند. این آلودگی ها می توانند مشکلاتی را برای پوست شما ایجاد کنند. یک تصور وجود دارد که کلر باعث سوزش چشم و خارش پوست می شود اما این کاملا اشتباه است.

آلودگی های موجب با جلوگیری کردن از عملکرد درست کلر و تصفیه مناسب آب، در واقع این موارد را ایجاد می کنند. از محصولات مختلفی می توانید برای حل این مشکل استفاده کنید. اکسید کردن آلودگی های موجب در آب باعث می شوند که کلر دوباره به شکل مناسب عمل کند و آب تمیز در استخر داشته باشد.

مرحله هفتم)  از بین بردن جلبک ها

وجود جلبک در استخر می تواند بدترین چیز برای شنا کردن باشد. جلبک ها لذت استفاده از استخر را از بین می برند. طبیعی است که هیچ کس دوست ندارد در استخرش جلبک وجود داشته باشد. استخرهای فایبرگلاس در مقایسه با دیگر استخر در برابر جلبک ها بسیار مقاوم هستند. جلبک ها در واقع زباله های هستند که از نور خورشید تغذیه می کنند.

اگر اقدامات پیش گیرانه انجام ندهید می تواند تمام استخر را جلبک فرا بگیرد. در واقع برای حل این مشکل بهترین راه جلوگیری از ایجاد جلبک است. مقدار مواد شیمیای را مرتب اندازه بگیرید تا مطمئن شوید که در حالت استاندارد قرار دارند. برخی از محصولات از بین برنده جلبک نیز وجود دارند که می توانید آن ها را تهیه کنید. استفاده از این محصولات هفته ای یک بار راه حل مناسبی برای حل این مشکل است.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.